تیم ملی والیبال همچنان بدون سرمربی در رویای المپیک ۲۰۲۴ پاریس

۷۸ روز در تور سرگردانی

اول ایران-کانادا، دوم ایران-اروگوئه و حالا هم که ایران- عمان. هر سه بازی دوستانه ایران لغو شدند. ایران تنها تیم‌ملی صعود کرده به جام‌جهانی در کل دنیاست که در مسیر این رقابت‌ها این چنین آشفته و بی‌برنامه پیش می‌رود و دیدار‌های تدارکاتی یکی پس از دیگری لغو می‎شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۰۲۶
به گزارش جام جم آنلاین، در این زمینه ایران می‌تواند در گینس هم ثبت رکورد کند. این تیم فعلا در اردوی قطر به سر می‌برد، اردویی که هنوز هم به دلیل میزان دمای بالای کشور میزبان جام‌جهانی با انتقاد‌های زیادی روبه‌روست. قرار بود ایران و عمان در دیداری دوستانه به میدان بروند و حتی مربیان تیم‌ملی عمان سری به تمرینات ملی‌پوشان ایران زده بودند. اما برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم عمان بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست با برگزاری این مسابقه مخالفت کرد تا در راه آماده‌سازی جام‌جهانی یک دیدار تدارکاتی دیگر هم بپرد. اولی که به دلایل سیاسی لغو شد. البته لغو دومین دیدار یعنی اروگوئه گویا بیشتر به سود ملی پوشان ایران است. ۲۴ ساعت پرواز برای برگزاری یک دیدار دوستانه و اقامت یک روزه در این کشور آمریکای جنوبی اصلا ایده جالبی نبود. اما عمان می‌توانست محک هر چند کوچکی برای ملی‌پوشان باشد که این فرصت با تمام ابعاد کوچکش از دست رفت.

اگر برای چهارمین بار دیدار تدارکاتی تیم‌ملی فوتبال لغو نشود، ملی‌پوشان فوتبال ایران روز بیست و دوم خرداد ماه در دوحه به مصاف تیم‌ملی الجزایر خواهند رفت. الجزایر از بهترین تیم‌های آفریقایی به شمار می‌رود که هم اکنون در رده‌بندی جهانی، رتبه ۲۹ را در اختیار دارد. این تیم دو روز پیش در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آفریقا ۲ بر صفر اوگاندا را شکست داد و چهارشنبه همین هفته هم در ادامه این رقابت‌ها به مصاف تانزانیا می‌رود. البته خبر رسید که در صورت قطعی شدن دیدار ایران و الجزایر، بزرگ‌ترین ستاره این تیم یعنی ریاض‌محرز که در منچسترسیتی بازی می‌کند مقابل ایران غایب است. او با آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم می‌کند. با این‌که دیدار با الجزایر قطعی شده، اما با این حجم از لغو دیدار‌های تدارکاتی، به نظر می‌رسد تیم تحت هدایت اسکوچیچ بدجوری در گرمای ۴۰ درجه قطر بلاتکلیف است.

خانبان آمد، کریم نیامد

در اردوی تیم‌ملی فوتبال ایران در قطر اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ملی‌پوشان هر روز در دمای نزدیک به ۴۰ درجه دوحه از هتل محل اقامت خود خارج می‌شوند و به زمین تمرین می‌روند. تنها نکته مثبت این که فقط ۱۰ دقیقه فاصله بین هتل تا محل تمرین وجود دارد. خبر دیگر در رابطه با تیم‌ملی این است که مهرداد خانبان به عنوان آنالیزور همچنان کنار اسکوچیچ حضور دارد. او دو روز پیش مجددا به تیم‌ملی ملحق شد. قرار بود او از بین پرسپولیس و تیم‌ملی یکی را انتخاب کند. با اتمام لیگ او حالا دیگر مجبور به این انتخاب نیست و فعلا کنار ملی‌پوشان حضور دارد. اما اوضاع در رابطه با کریم باقری متفاوت است. چند روزی از آغاز اردوی تیم‌ملی در قطر می‌گذرد، اما هنوز خبری از آقا کریم نیست. گفته می‌شود او دیگر انتخاب نهایی بین تیم‌ملی و پرسپولیس را انجام داده و دیگر کنار اسکوچیچ نخواهد بود. او مدتی تحت فشار شدید رسانه‌ها قرار داشت و حالا دیگر ترجیح می‌دهد راه خود را از تیم‌ملی فوتبال ایران جدا کند. آخرین اخبار می‌گوید، جانشین کریم باقری هم انتخاب شود. دو هفته پیش نام خداداد عزیزی مطرح شده بود، اما گویا حضور او نیز در تیم‌ملی منتفی شده است. شاید لزومی هم برای انتخاب جانشین کریم باقری وجود نداشته باشد.

ما و دیگران

خوب می‌دانیم در حالی که تیم‌ملی کشور ما بدون برنامه و بدون یک بازی تدارکاتی قابل توجه پیش می‌رود دیگر تیم‌های صعود کننده به جام‌جهانی چه می‌کنند و چه خواهند کرد. نمونه‌اش رقبای همیشگی ایران در آسیا یعنی ژاپن و کره‌جنوبی که در راه مسیر آماده‌سازی فعلا بی‌نقض و با برنامه پیش می‌روند. امروز ژاپنی‌ها در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم‌ملی برزیل رفته‌اند و کره‌جنوبی هم مقابل شیلی به میدان رفت. ایران هم فعلا در انتظار این است که آیا نخستین دیدار تدارکاتی‌اش با الجزایر قطعی می‌شود یا خیر. نکند این یکی هم لغو شود؟

رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها