کد خبر: ۱۳۶۸۸۳۰

پمپ تصفیه آب استخر یا همان پمپ استخر وسیله‌­ای است که برای تصفیه آب استخرهای خانگی استفاده می‌­شود. پمپ استخر، آب داخل استخر را به آرامی می‌کشد و از صافی‌هایی عبور می‌دهد که باعث می‌شود آب تصفیه شده و همچنین گل‌ولای و آلودگی‌های ریزودرشت از آب جدا بشود؛ سپس آب پاکیزه و تصفیه‌شده را به استخر بازمی‌گرداند. پمپ‌­ها معمولا در مدت زمانی بین شش تا هشت ساعت تمامی آب یک استخر را تصفیه می‌­کنند.

پمپ­‌های تصفیه آب استخر بر اساس کاربرد استخر و مقدار گردش آب دارای انواع مختلفی می‌­باشند. این پمپ‌ها معمولا صدای بسیار کمی دارند و جنس بدنه‌ی پمپ‌های تصفیه‌ی آب مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و ضربه است. در هنگام خرید دقت کنید که جنس پروانه‌ی پمپ استخر مانند سایر قسمت­‌ها آن در برابر ضربه مقاوم باشد. معمولا این پمپ‌ها به صورت یکپارچه ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

با نکات مهم هنگام خرید محصولات تفریحی آشنا شوید

انواع پمپ استخر


برخی پمپ‌­های تصفیه­ آب موگیر (استرینر) دارند و برخی دیگر ندارند. موگیر وسیله‌­ای است که بر روی موتور پمپ نصب می‌­شود و جلوی عبور ذرات درشت خاک و برگ را می‌­گیرد تا به سایر قسمت‌­های پمپ آسیبی وارد نشود.

پمپ­‌های استخر از نظر سرعت به سه نوع تقسیم می‌­شوند: تک سرعته، دو سرعته و سرعت متغیر.

 

چگونه پمپ استخر مناسب بخریم؟


گفتیم که میزان گردش آب و نوع استخر در انتخاب پمپ اهمیت دارند، اما ملاک‌­های دیگری هم هستند. مثلاً: افت فشار پمپ استخر مسئله­ دیگری است که باید به آن توجه بشود. خرید پمپ تصفیه آب استخر باید با مشورت و کمک متخصصین همین زمینه باشد. بسیاری از کسانی که پمپ استخر تهیه کرده‌­اند به دلایلی مثل صدای زیاد، ضعیف بودن، خراب‌شدن یا بزرگ بودن آن ناراضی هستند و این اتفاقات به دلیل کمک نگرفتن از متخصص به وجود آمده است. از دیگر مواردی که باید در خرید پمپ استخر به آن­ها توجه داشت، عبارتند از:

فاصله­ موتورخانه تا محل تخلیه استخر (طول مسیر لوله‌کشی)
انواع مختلفی که برای پمپ‌­های استخر وجود دارد.
انتخاب فیلتر شنی یا غیر آن

چادر مسافرتی چیست؟


چادر مسافرتی تنها وسیله‌ای برای گردش و استراحت خانوادگی در مسافرت نیست بلکه یکی از مهم‌ترین وسایل برای گردشگران حرفه‌ای و کسانی که به کمپینگ می‌روند، می‌باشد.

چادر مسافرتی برای هر سفری می‌تواند مفید باشد. سرپناهی است که در طول سفر یا کوهنوردی یا کمپینگ می‌تواند افراد را از باد شدید و باران در امان نگهدارد و جای مناسبی برای استراحت باشد.

 

انواع چادر مسافرتی


هرکدام از انواع مختلف چادر مسافرتی مختص مکانی بوده و ویژگی‌های خاصی دارد.

چادر مسافرتی فنری ساده‌ترین نوع چادر مسافرتی است که برای فعالیت حرفه‌ای و ورزشی مناسب نیست. این نوع چادر به‌ راحتی و با کمک‌فنرهایی که دارد با درآمدن از کیف مخصوصش باز می‌شود و می‌توانید استفاده کنید. چادرهای فنری معمولا وزن زیادی دارند و به همان صورت که بیرون آمد به همان صورت نیز بسته می‌شوند. این چادر مناسب است برای مسافرت‌ها و گردش‌های خانوادگی.

 

چادر عصایی


چادر عصایی ستون‌هایی از جنس فایبرگلاس دارد و بر خلاف چادر فنری بسیار سبک است. ویژگی سبک بودن و مقاوم بودن نسبی آن در برابر دمای آب‌وهوای بالا یا پایین باعث شده تا انتخاب اول کسانی باشد که به طبیعت نوردی و کمپینگ در کوهستان یا جنگل می‌روند.

 

چادر ژئودزیک
مقاوم‌ترین نوع چادر در برابر آب‌وهوای طوفانی می‌باشد. مدل‌های نیمه ژئودزیک هم هستند که تنها تفاوتشان در اندازه است و آن‌ها نیز بسیار مناسب برای کوهستان‌های بادخیز می‌باشند.

 

چادرهای گنبدی
این نوع چادرها ستون‌هایی دارند که ابتدا خمیده و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند و چادری گنبدی شکل را آماده می‌کنند. استحکام چادر گنبدی با بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی آن کاهش پیدا می‌کند و به‌ طور کلی برای تعداد نفرات کم مناسب است.

 

چادر مسافرتی تونلی
از نظر جنس بدنه مانند چادرهای گنبدی می­باشد با این تفاوت که فضای پرت چادرهای تونلی بسیار کمتر است و به خاطر شکل بدنه برای تعداد افراد زیاد مناسب است. برای برپایی این نوع چادر باید ستون­های قابل خم­شدن را به یکدیگر متصل کنید.

 

چادر خط الراسی
این نوع چادرها کلاسیک‌­ترین شکل چادر هستند. زمانی تمامی چادرها به همین شکل بوده­‌اند. همچنین این نوع چادر ثبات و استحکام بسیار زیادی دارد. ایراد این نوع این است که به‌خاطر بدنه و شکل قرارگیری ارتفا زیادی دارد حتی مدل و اندازه­ کوچک آن نیز دارای ارتفاع زیاد می‌­باشد. از کوچک­‌ترین اندازه تا بزرگ‌ترین اندازه­‌ها که برای چادرهای سیرک استفاده می­‌شود، چادر خط الراسی قابل برپایی است. شیوه­ برپایی این چادر سخت و زمان­بر می‌­باشد.

با نکات مهم هنگام خرید محصولات تفریحی آشنا شوید

قایق بادی برای چه کارهایی مناسب است؟
قایق بادی وسیله‌­ای است که امروزه بیشتر برای تفریح کودکان و بزرگسالان در استخرها، دریا، برکه یا رودخانه استفاده می­‌شود. البته از این وسیله می­‌توان برای ماهیگیری، غریق نجاتی یا گشت‌­زنی پلیس در سواحل هم استفاده کرد. جنس قایق­‌های بادی از پلاستیک فشرده و فایبرگلاس نیز می‌­­باشد. قیمت قایق بادی بسیار مناسب است در هر اندازه، طرح، رنگ و شکلی که بخواهید، می­‌توانید یک قایق بادی بخرید. این وسیله برای بازی کودکان بسیار مناسب است. قایق بادی از اندازه­ بسیار کوچک که برای استفاده­ کودکان است تا اندازه­ بسیار بزرگ که برای استفاده در ورزش‌­های قایقی روی آب می‌­باشد و چندین نفر می‌­توانند درون آن جا بگیرند، ساخته می­‌شود. مزایای بسیار زیاد این وسیله باعث شده تا محبوبیت زیادی پیدا کند و شرکت­‌های تولید کننده­ این نوع قایق‌­ها روزبه‌­روز بر ویژگی‌­ها و مزایای این محصول می­‌افزایند.

 

مزایای قایق بادی
جنس قایق­‌های بادی از PVCهایی بسیار محکم‌­تر و مقاوم‌­تر از پی‌وی‌سی به کار رفته در سایر محصولات بادی می‌­باشد.
بعضی از مدل‌­های قایق‌­های بادی دارای یک لایه برزنتی نیز می‌­باشند که باعث ضخامت و مقاومت بیشتر قایق در برابر ضربه‌­ها می‌­شود.
بعضی از قایق‌­های بادی دارای یک پمپ باد دستی در کنار خود هستند تا بتوانید هرچه راحت‌تر و سریع‌تر آن را باد کرده و استفاده کنید.
یکی از بهترین موارد برای تفریحات بزرگسالان و کودکان هستند.
بسیار سبک هستند و راحت جا­به‌­جا می‌­شوند. و وقتی باد آن­ها را خالی کنید ابعادشان بسیار کوچک می­‌شود در حدی که به راحتی در گوشه‌­ای جا می‌­گیرند.
نسبت به قایق­‌های دیگر قیمت کمتر و مناسب­‌تری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها