خراسان رضوی - جام جم آنلاین - رئیس کانون وکلای دادگستری دراولین همایش قرآنی وکلای کانون های دادگستری ایران در مشهدگفت:  با توجه به انس وکلا به رشته ی تخصصی خود یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد.
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - رئیس کانون وکلای دادگستری دراولین همایش قرآنی وکلای کانون های دادگستری ایران در مشهدگفت: با توجه به انس وکلا به رشته ی تخصصی خود یعنی فقه و حقوق و فهم آیات قرآنی، ظرفیت بالقوه و مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآنی در این صنف وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۱۹
 دکتر مجتبی زاهدیان در آیین اختتامیه ی اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه وکلای کانون های دادگستری ایران که در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری خراسان در مشهد برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: این مسابقات برای شناسایی ظرفیت های قرآنی موجود در جامعه ی وکلا برگزار شده و امیدواریم در سال های آینده نهادینه شده و به برکت این مسابقات بتوانیم در ایفای وظایفمان به جامعه و مردم به نحو احسن عمل کنیم. وی با اشاره به آیه ای از قرآن، این کتاب مقدس را مایه ی هدایت برای کسانی دانست که به آن متوسل و متمسک شوند و خاطرنشان کرد: گرفتاری های بشر به خاطر دور بودن از مفاهیم قرآنی است و خداوند می فرماید توسل به قرآن افراد را استوار نموده و بر امور دنیا و آخرت مسلط می کند. 
زاهدیان با ذکر روایتی از امام رضا (ع) در تعریف قرآن، بیان داشت: حضرت، تعریف قرآن را "کلام الله" می دانند و می فرمایند در قرآن همه چیز هست، نیاز نیست به خارج بروید، هر چه بخواهید در قرآن وجود دارد. 
رییس کانون وکلاس دادگستری خراسان در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاءالله این حرکت شروع خوبی برای برنامه ها و مسابقات قرآنی بعدی باشد و خداوند توفیق دهد که انس و عمل ما با قرآن توسعه یافته و تقویت شود. 
گفتنی است اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن پس از ارزیابی و تایید آثار در مرحله نخست، در نهایت با شرکت بالغ بر ۲۰ نفر از وکلای کانون های دادگستری از سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شد و در انتهای مراسم از 3 نفر از وکلای دادگستری به نام های وکیل محمد عبدی (مقام اول-کانون خراسان)، وکیل جواد مختاری (مقام دوم-کانون بوشهر) و وکیل مرتضی احمدی (مقام سوم-کانون خراسان) در رشته ی قرائت و 5 نفر با اسامی وکیل علیرضا فرمانی (کانون البرز)، وکیل سید محمد مهدی طباطبایی (کانون قم)، وکیل جواد باقری (کانون تبریز)، وکیل فاطمه سلیمانی (کانون قم) و وکیل عباس دهقان (کانون اصفهان) در رشته ی حفظ، با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد. 
همچنین استاد جواد پناهی، قاری بین المللی قرآنی آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمود و گروه تواشیح فدک الزهرا به اجرای مراسم پرداختند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها