سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تمدید آتش بس در یمن برای ۲ ماه دیگر استقبال و بار دیگر بر حل سیاسی بحران یمن تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۱۴ خرداد ماه از موافقت طرف‌های درگیر در یمن با پیشنهاد فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای تمدید آتش بس در این کشور به مدت ۲ ماه دیگر استقبال کرد.

به گزارش فارس، دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد که آتش‌بس یمن برای دو ماه دیگر تمدید شده است.

سعید خطیب‌زاده در ادامه در واکنش به تمدید ۲ ماهه آتش بس در یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در پرتو تلاش‌های مذکور شاهد رفع کامل محاصره، ایجاد آتش بس پایدار و دستیابی به راه‌حل سیاسی باشیم.

خطیب‌زاده اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار بحران یمن را سیاسی دانسته و از تمام ظرفیت خود به منظور پیشبرد صلح عادلانه مبتنی بر واقعیت‌های یمن بهره گرفته است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

بنابر این اعلام، آتش‌بس از روز پنجشنبه مجددا وارد فاز اجرایی شد‌. گروندبرگ همچنین اعلام کرد که به اقدامات خود برای نهادینه کردن آتش‌بس تا زمان دست‌یابی به یک راهکار سیاسی دائم ادامه خواهد داد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی ۳ ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده صنعاء، شامگاه پنجشنبه، در ارتباط با تمدید آتش‌بس در یمن بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «پس از بحث و بررسی‌های طولانی‌ با سازمان ملل و دیگر طرف‌ها و ارسال پیامی از طرف سازمان ملل برای رئیس شورای عالی سیاسی [یمن]، پذیرش تمدید آتش‌بس بنابر انگیزه‌های انسانی امکان پذیر شد.»

عربستان سعودی و ترکیه نیز دیروز (جمعه) ۱۳ خرداد ماه ضمن استقبال از تمدید آتش‌بس در یمن، اعلام کردند که از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به این بحران حمایت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها