مشکل ما در سبک زندگی، نوع ارائه و بیان آن به مخاطب است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

مشکل ما در سبک زندگی، نوع ارائه و بیان آن به مخاطب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت درگذشت بازیگر و صداپیشه پیشکسوت استاد مهدی صباغی، وی را مرد دلسوخته هنر خراسان رضوی دانست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت درگذشت بازیگر و صداپیشه پیشکسوت استاد مهدی صباغی، وی را مرد دلسوخته هنر خراسان رضوی دانست.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۸۷
خراسان رضوی - جام جم آنلاین -در پیام محمد حسین زاده آمده است: مرد دلسوخته هنر، استاد مهدی صباغی، به دیدار معبود رسید و نقش آفرینی های بسیاری را در چرخه عمر پر ثمر خود، به شکرانه  هنرمندی اش، در صحنه هنر این اقلیم به جای گذارد.وی افزود: یادش هم قد سرو هنر ایستا و پابرجاست و بی گمان بر کتیبه سینما و تئاتر خراسان ماندگار.
همچنین سرپرست معاونت هنری و سینمایی خراسان رضوی در پیامی به همین مناسبت ضمن نام بردن از مرحوم صباغی به عنوان "عقیق هنر خراسان و خوش لهجه شیرین کلام" اظهار کرد: استاد «مهدی صباغی»، در آسمان هشتم، آخرین نقش خود را رقم زد تا ازین پس دوستدارانش، هم قطارانش و شاگردانش، به زمزمه یادش، با غم مهتاب روی سکو و همدم سوسوی ستاره ها، خاطرات آن سلطان عاشق سینما و تئاتر را، با سایه خیالش مرور کنند و به راه بی پایان پیش رو، سلام دلتنگی دهند.
رضا هژبر کلالی  افزود: غم کوچ بزرگان هنر، آن سان سترگ است که جبران به کلام و تسلی نگردد. به رسم ارادت و ادب، فقدان هنرمند ارجمند، استاد مهدی صباغی را به جامعه  فرهیخته  هنر خراسان به ویژه خانواده گرانقدر آن عزیز سفرکرده تسلیت عرض نموده و آرامش ابدی اش را در جوار رحمت حضرت حق، آرزومندیم. نان و نمک سفره  آستان علی ابن موسی الرضا علیه السلام، برکت بر شادی روح بلندش باد.
سریال «سرگذشت» امشب به یاد مرحوم مهدی صباغی از شبکه تماشا پخش می‌شود.
مرحوم مهدی صباغی بازیگر مشهدی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بامداد امروز جمعه در بیمارستان شریعتی ماهدشت کرج درگذشت.
وی که متولد۱۳۳۰ در مشهد بود، خاطرات بسیاری را برای مخاطبان تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما رقم زد. او در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «پیشنهاد» به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.
بازی در فیلمهای سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از جمله فعالیتهای هنری مرحوم صباغی است.
در رادیو نیز او علاوه‌بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد توانمندی این را داشت که با ۹‌لهجه گوناگون صحبت کند و همین موضوع، صباغی را از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و همکارانش متمایز می‌کرد.
از مرحوم صباغی آثار ماندگاری در زمینه صدا پیشگی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه‌های رادیویی "صبح جمعه با شما" و "کوی نشاط" نام برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها