هفته پایانی لیگ برتر با اتفاقات زیبا و احساسی و همچنین زشتی‌هایی همراه بود که یکی از تلخ ترین صحنه‌ها جدایی فرهاد مجیدی از استقلال بعد از قهرمانی بود.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، لیگ برتر بیست و یکم پنجشنبه 12 خرداد در حالی به پایان رسید که تکلیف سه مسابقه آن مشخص نشد. دو مسابقه از هفته سی ام برگزار نشد و کمیته انضباطی نیز رای خود را در مورد بازی تراکتور و پرسپولیس صادر نکرد! به این ترتیب به اتفاقات زشت و زیبای هفته پایانی می پردازیم:

نتایج مسابقات هفته سی ام:

استقلال صفر- نفت مسجدسلیمان صفر

پیکان یک - مس رفسنجان یک

شهرخودرو مشهد صفر- فولاد خوزستان صفر

گل گهرسیرجان 3- ذوب آهن اصفهان 2

فجرشهیدسپاسی صفر- پرسپولیس یک

سپاهان اصفهان یک- آلومینیوم اراک یک

نساجی مازندران- تراکتور تبریز لغو شد

صنعت نفت آبادان - هوادار تهران لغو شد.

تیم هفته: گل گهرسیرجان

گل گهرسیرجان در حالی که 2 بر یک از میهمانش ذوب آهن عقب بود توانست 3 بر 2 پیروز شود.همین برد باعث شد که با 51 امتیاز چهارمی خود را در لیگ برتر قطعی کند و بالاتر از فولاد و پشت سر سپاهان اصفهان در جدول لیگ بایستد. شاگردان قلعه نویی در هفته پایانی هم با انگیزه در میدان حاضر شدند.

مربی هفته: داود سیدعباسی

داود سید عباسی سرمربی تیم سقوط کرده شهرخودرو مشهد در هفته پایانی توانست فولاد خوزستان را متوقف کند. به این جهت او را مربی هفته انتخاب کردیم که توانست شاگردانش را با وجود سقوط در هفته پایانی هم با انگیزه به میدان بفرستد و به قول خودش متعهدانه بازی کند چون نتیجه این مسابقه برای سایر تیم های میانه جدول اهمیت داشت.

ناکام هفته: نساجی مازندران

نساجی یک فصل حیرت انگیز را پشت سرگذاشت و در شهرهای مختلف از مشهد تا اصفهان و تهران از حریفان خود میزبانی کرد و در نهایت در هفته پایانی و مسابقه با تراکتور تبریز به دلیل اینکه وضعیت ورزشگاه خانگی اش تا لحظه های روز مسابقه مشخص نشده بود نتوانست به میدان برود و آخرین میزبانی فصلش تبدیل به تلخ ترینش شد و حالا باید کمیته انضباطی در مورد این مسابقه خانگی نساجی رای صادر کند. در واقع قهرمان جام حذفی ممکن است با رای انضباطی در آخرین بازی فصلش به دلیل نداشتن ورزشگاه خانگی بازنده شود.

زیبایی های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران

جشن 100 هزار نفری:

هواداران استقلال بعد از 9 سال قهرمان لیگ برتر شدند و برای حضور در جشن قهرمانی تیم محبوب شان حضوری حداکثری در ورزشگاه آزادی داشتند. ورزشگاه آزادی بعد از مدت ها ظرفیتش تکمیل شد و به رنگ آبی درآمد. شور و نشاط هواداران و برگزاری یک جشن منظم و زیبا باعث شد روز تاریخی در فوتبال کشور مان رقم بخورد. روزی که هم تماشاگران فوتبال و بخصوص هواداران استقلال و هم بازیکنان و مربیان این تیم آن را تا آخر عمر فراموش نخواهند کرد. یکی از زیباترین صحنه های هفته پایانی لیگ همین تصاویر جشن یکصدهزار نفری بود.

احساس هفته

فرهاد مجیدی بعد از اینکه نامش در ورزشگاه آزادی خوانده شد تا به روی سکوی قهرمانی استقلال برود و همراه بازیکنان استقلال جشن بگیرد احساساتی شد و در آغوش مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال اشکش در آمد و گریه شوق سرداد. این یکی از احساسی ترین صحنه های لیگ برتر این فصل بود. گریه در اوج موفقیت و شادی .تصویر مجیدی نه فقط در هفته پایانی لیگ که در تاریخ مسابقات باشگاهی کشور ثبت می شود.

میهمان هفته

حضور یک جانباز عزیر و دوست داشتنی روی سکوی قهرمانی استقلال برای اهدای مدال هم از صحنه های جذاب لیگ برتر بود. قهرمان واقعی کشور عزیزمان ایران که برای دفاع از امنیت این آب و خاک با همه وجود از این ملت دفاع کرده بود. این جانباز در اهدای مدال و جام به بازیکنان استقلال روی سکوی قهرمانی حضور داشت تا همه قدر دان جانبازان و شهدای عزیز دوران دفاع مقدس و امنیت کشور باشیم.

جشن چهارمی

هواداران گل گهرسیرجان که در آخرین مسابقه فصل شاهد بازگشت طلایی تیم شان در مسابقه با ذوب آهن بودند از پیروزی تیم شان شادمان بودند و جشن چهارمی برای بازیکنان گرفتند و حسابی آنها را تشویق کردند. حضور پرشمار تماشاگران سیرجان و شادی بعد از پایان مسابقه آنها نیز از جذابیت ها و زیبایی های هفته بود. گل گهر اگر 7 امتیاز به خاطر بازیکن گابنی از دست نمی داد اکنون می توانست حتی در رده سوم و بالاتر از سپاهان قرار بگیرد.

جا خالی هفته:

در حالیکه بعد از خبر جدایی فرهاد مجیدی از استقلال رسانه ها همگی از جواد نکونام سرمربی فولاد به عنوان سرمربی فصل آینده استقلال خبر می دادند نکونام بعد از مسابقه با شهرخودرو این موضوع را تکذیب کرد و گفت:«هیچکس به من پیشنهادی نداده است. استقلال سرمربی دارد و حتی اگر نداشته باشد هم هیچ پیشنهادی داده نشده که درباره آن صبحت کنم.»

خوش شانس هفته

باشگاه استقلال بعد از خط خوردن 5 ملی پوشش از سوی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از او معذرت خواهی کرد و در نهایت با گفت و گو تعامل مشکلات 5 بازیکن ملی پوش استقلال حل شد و حتی اسکوچیچ ابوالفضل جلالی را هم به اردو دعوت کرد تا استقلال 6 ملی پوش در تیم ملی داشته باشد. جلالی را می توان خوش شانس هفته نامید چون به دلیل تست مثبت کرونا محمدی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

زشتی های هفته پایانی

لغو هفته

دو مسابقه از هفته پایانی لیگ برتر به دلیل جابه جایی ورزشگاه وشهر محل برگزاری لغو شد. ابتدا نساجی و تراکتور که تیم ها تا ساعت 16 روز مسابقه فکر می کردند بازی برگزار می شود اما در نهایت ساعت 17 اعلام رسمی شد که بازی دو تیم لغو شده است و تیم ها اردویشان را ترک کردند.

بازی بعدی هم بین نفت آبادان و هوادار تهران بود که با اعترا ض رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار و حاضر نشدن این تیم در مسجدسلیمان برگزار نشد. ظاهرا عنایتی مدعی بود که نفت آبادان بخاطر اینکه هفته هاست برنده نشده حاضر است دست به هرکاری برای برد در بازی آخر بزند!

به هرحال این وضعیت به هیچ عنوان شایسته فوتبال حرفه ای کشورمان نیست. فوتبالی که همگی مان مدعی هستیم از برترین و بهترین فوتبال های قاره آسیاست اما در برنامه ریزی و امکانات و سخت افزار شبیه فوتبال های درجه سوم هستیم.

فرار هفته

بازیکنان سپاهان بعد از تساوی خانگی مقابل آلومینیوم اراک حاضر نشدند با خبرنگاران حتی روبه رو شوند و از درپشتی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را ترک کردند! رفتاری که به هیچ عنوان شایسته باشگاه خوب و فرهنگی سپاهان نیست. باید به بازیکنانی که چنین رفتاری کردند زرشک زرین فرار اهدا کرد.

متلک هفته

افشین پیروانی مدیرتیم پرسپولیس بعد از بازی با فجرسپاسی شیراز به تیم استقلال گوشه و کنایه زد. مهم ترین متلک های پیروانی این بود که اگر ما هم خط حمله میلیو دلاری داشتیم قهرمان می شدیم! بازیکنان ملی پوش را به تیم ملی دادیم تا مجبور به عذرخواهی نشویم و.. این متلک ها در فوتبال حرفه ای خیلی توجیه ندارد و بیشتر شبیه کری خوانی های بچگانه است. کاش یاد بگیریم که همواره به حریف احترام بگذاریم و اگر قهرمانی را تبریک نمی گویم حداقل متلک هم نیندازیم!

شیرتوی شیر هفته!

مسابقات هفته پایانی حسابی شیرتوشیر شده بود. فجرسپاسی شیراز در تهران میزبان پرسپولیس شد، شهرخودرو مشهد در کرج از فولاد میزبانی کرد و نفت آبادان هم می خواست به مسجدسلیمان برود و میزبان هوادار باشد. این بلبشو به هیچ عنوان شایسته لیگ برتر مانیست. مگر قرار نیست که ما در لیگ قهرمانان آسیا با حریفان حرفه ای رقابت کنیم بنابراین بهتر است در مورد میزبانی برگزاری ها در لیگ برتر خودمان حداقل استانداردهای حرفه ای رعایت شود. در این هفته البته ساعت بازی ها نیز مدام تغییر کرد که باعث سردرگمی تیم ها و اهالی رسانه شده بود.

جدایی هفته

فرهاد مجیدی بعد از قهرمانی بدون باخت در لیگ برتر از استقلال رفت و با انتشار متنی به هواداران وعده داد که باردیگر برای قهرمانی این تیم در آسیا بازمی گردد. خداحافظی که باعث ناراحتی هواداران استقلال شد. کاش مجیدی می ماند و یک فصل دیگر با استقلال در لیگ برتر کار می کرد. ثبات یکی از عوامل اصلی موفقیت تیم ها در فوتبال است. پرسپولیس سه سال با برانکو و دو سال با گل محمدی قهرمان لیگ برتر شد اما اکنون مجیدی با اولین قهرمانی تاریخ سازش ترجیح داد از استقلال جدا شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها