بایدن خواهان ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی شد

تیراندازی جدید در آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه خواستار ممنوعیت فروش اسلحه و سلاح‌ های تهاجمی به افراد، با توجه به افزایش موج تیراندازی در ایالت‌های آمریکا شد.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سلاح ها قاتل شماره یک کودکان در ایالات متحده آمریکا هستند. ما باید برخی از انواع سلاح‌ها را ممنوع کنیم و برای جلوگیری از خشونت با اسلحه باید قوانین را تشدید کنیم، زیرا ۹ نوع سلاحی که اجازه فروش مجدد داده شد منجر به افزایش کشتار جمعی شده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما باید قوانینی را ارائه کنیم که به ما امکان می‌دهد خشونت با اسلحه را کاهش دهیم. همچنین سن قانونی برای خرید سلاح باید افزایش یابد.

او گفت: «سلامت روان اولویت اصلی دولت من است و ما از کنگره می‌خواهیم برای کاهش فروش اسلحه اقدام کند، اما جمهوری‌خواهان سنا نمی‌خواهند درباره برخی موضوعات پیرامون تشدید قوانین اسلحه بحث کنند و من از کنگره می‌خواهم که اقدام کند».

بایدن از کنگره و قانونگذاران جمهوری خواه خواست قانونی را تصویب کنند که حداقل سن برای خرید این اسلحه‌ها را که در حال حاضر ۱۸ سال تعیین شده، به ۲۱ سال افزایش دهد.

وی امتناع اکثریت سناتورهای جمهوری خواه از تصویب قوانین سختگیرانه تر در مورد سلاح گرم در ایالات متحده را محکوم کرد و آن را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده است که سنا کاری انجام دهد.

این اظهارات بایدن درحالی ایراد شد که رسانه‌های آمریکایی ساعاتی پس از این سخنرانی گزارش دادند که در تیراندازی در کلیسایی در ایالت آیووا در غرب آمریکا دست کم ۳ نفر کشته شدند.

رویترز نوشت که یک مقام پلیس ایالات متحده گفت سه نفر پس از تیراندازی در کلیسایی در آیووا کشته شدند.

گمان می‌رود که فرد تیرانداز یکی از سه کشته تصادفی است که در کلیسا رخ داد.

همچنین رسانه‌های آمریکایی امروز جمعه اعلام کردند که در جریان تیراندازی در قبرستانی در ایالت ویسکانسین در شمال آمریکا، در جریان تدفین یک مرد، دست‌کم ۵ نفر زخمی شدند.

پلیس گفت: چندین گلوله شلیک شد.

هفته گذشته، ۱۹ کودک بین ۹ تا ۱۱ سال و دو معلم در مدرسه ابتدایی راب توسط یک نوجوان کشته شدند و ایالات متحده را بار دیگر در کابوس تیراندازی در مدرسه فرو برد.

مذاکراتی بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در تلاش برای دستیابی به حل و فصل این موضوع پر مناقشه که جو بایدن تاکنون نتوانسته است در مورد آن قانونی وضع کند، انجام شده است.

بایدن روز دوشنبه تصریح کرد که در این گفتگوها دخالتی نداشته است.

منبع: ایسنا

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها