یک شاهد عینی می‌گوید پلیس در کانزاس سیتی ایالت میزوری آمریکا بار‌ها به یک زن باردار غیرمسلح شلیک کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۸۵۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، افسران اداره پلیس «کانزاس سیتی» در پارکینگ یک فروشگاه با دو نفر مواجه شدند که ظاهرا مظنون بودند. مظنون مرد از ماشین بیرون پریده و فرار کرده، اما زن مانده و در حالی که دستش را بالا گرفته بود، تسلیم شده است. با این وجود، نیرو‌های پلیس به این زن که ۲۶ ساله، باردار و سیاه‌پوست بوده پنج بار شلیک کرده اند.

به گزارش نشریه انگلیسی ایندیپندنت، شاهدی که نام کوچک خود را «شدانجا» معرفی کرده، گفت این زن غیرمسلح بوده و اسلحه‌ای روی پلیس نکشیده است. به گفته این شاهد: «او حتی یک چوب در دست نداشت. آن‌ها پنج بار شلیک کردند. به یاد دارم که دیدم او به زمین افتاد و من یخ زدم».

ظاهرا افسر‌ها به خانم هیل دستور داده اند روی زمین بنشیند، اما او توضیح داد نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا باردار است. در نهایت زن که ظاهرا وحشت زده بود، سعی کرد به سمت یک حصار فرار کند، اما سه قدم جلوتر پلیس به او ۵ بار شلیک کرد. شاهد می‌گوید تعداد شلیک‌ها را فراموش نکرده، زیرا به دفعات تکرار شده است.

در ویدیویی که شاهد عینی ضبط کرده، زن روی زمین دراز کشیده و دستانش پشت سرش است و به نظر می‌رسد روی پیراهنش خون جاری باشد.

نام زن مجروح «لئونا هیل» بوده و هنوز زنده است؛ اما آسیب جدی دیده و به بیمارستان منتقل شده است.
 
تعداد بازدید : 181


گفتنی است پلیس آمریکا هر ساله حدود هزار نفر را به قتل می‌رساند که در این میان ۲۵ تا ۳۰ درصد آن‌ها آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند. این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. تحقیقات جدیدی که در دانشگاه هاروارد آمریکا در این خصوص انجام شده نشان می‌دهد افزون بر تاثیر مستقیم بر سلامت جسمی، این امر باعث آسیب‌های روحی و احساس تبعیض در بین سیاه‌پوستان آمریکایی شده است.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها