اسکوچیچ سرانجام کوتاه آمد؛

ملی‌پوشان استقلال مسافر قطر شدند

گزارش «جام‌جم» از بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال و بی‌توجهی اسکوچیچ

سناریویی برای نابودی تیم ملی

اوضاع، بحرانی‌تر از چیزی است که فکرش را کنید. انگار نه انگار ایران در سیاسی‌ترین و حیثیتی‌ترین جام‌جهانی تاریخ خود قرار است با تیم‌های انگلیس و آمریکا بازی کند. در فدراسیون فوتبال هیچ چیز سرجایش نیست و مسؤولان ضعف سازماندهی و برنامه‌ریزی‌شان را به کل دنیا ربط می‌دهند. در تیم‌ملی دراگان اسکوچیچ برنامه و نقشه راهی برای جام‌جهانی ندارد.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، هر روز که می‌گذرد، اوضاع نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند که حتی بدتر و بدتر می‌شود. هر چقدر در دوران حضور کی‌روش اردو‌ها روی نظم و اصول بود و هیچکسی خارج از چارچوب رفتار نمی‌کرد، در دوران اسکوچیچ در کنار وضعیت به هم ریخته، گاهی اتفاقات عجیب و غریبی در اردو می‌افتد که سرمربی به سادگی از کنارشان عبور می‌کند.
ظاهرا برای دراگان هیچ چیز مهمتر از ماندن در تیم‌‎ملی نیست، بنابراین ترجیح می‌دهد با هیچ کدام از مسؤولان فدراسیون شاخ به شاخ نشود. او بعد از لغو دیدار تیم‌ملی با کانادا کل ملت را امیدوار کرد که بله، سرانجام قرار است یک موضع و رفتار جدی داشته باشد، اما حتی به قولش برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی عمل نکرد. خیلی‌ها دلیلش را می‌دانند، زیرا اسکوچیچ می‌داند باید به سوالات سختی پاسخ دهد. در فدراسیون فوتبال نیز قدرت در چند مسیر و جهت جریان دارد و هرکسی می‌خواهد برای خود تصمیم بگیرد. اختلاف بارز در هیات‌رئیسه این فدراسیون، آینده بدی را برای فوتبال و تیم‌های ملی ترسیم می‌کند.

نارضایتی شدید بازیکنان

نقشه دراگان اسکوچیچ بعد از لغو بازی با کانادا این بوده که اردویی در قطر برگزار کند. ظاهرا دراگان حتی از دمای هوا در دوحه و در این فصل از سال خبر ندارد. در حالی که تیم‌ملی خود کشور قطر از دوحه فرار کرده و مهمان اسپانیایی هاست، تیم‌ملی ایران قرار است مهمان قطر باشد! فقط با یک جست‌وجوی ساده متوجه گرمای زیاد دوحه در این روز‌ها می‌شوید. بیشینه و کمینه دما در این روز‌ها بین ۳۰ تا ۴۰درجه است. یعنی در بامداد که هوا به خنک‌ترین دمای خود می‌رسد، دما چیزی حدود ۳۰درجه است!
 
حالا تصور کنید ملی‌پوشان بعد از یک فصل فرسایشی و سخت، در این گرمای عجیب، اردویی یک هفته‌ای در این شهر داشته باشند. آیا این موضوع باعث اعتراض بازیکنان نخواهد بود؟ خبر می‌رسد ملی‌پوشان هم از انتخاب قطر کاملا ناراضی هستند و اعتقاد دارند اردو باید لغو شود. البته تا دیروز ویزای سفر به این کشور جور نشده بود و اردو در ابهام قرار داشت.
سفر به اروگوئه این هم شاهکار است!

دومین موضوعی که سبب نارضایتی بازیکنان شده، بازی دوستانه با اروگوئه است. آن‌ها مشکلی با حریف ندارند چراکه اروگوئه تیم چغری است. مشکل، محل برگزاری مسابقه است. این هم چیزی است که انگار اسکوچیچ حتی لحظه‌ای به آن فکر نکرده، همانطور که اصلا به اردوی کانادا و شرایط آن فکر نکرده بود. مشکل سفر به کانادا این بود که در این شرایط بدنی بازیکنان، بردن آن‌ها به دورترین نقطه غربی کره زمین و بی‌توجهی به موضوع مهم جت لگ (پرواز زدگی) یک سم مطلق بود. جت لگ وضعیتی فیزیولوژیک است که در پی مسافرت‌های طولانی و تغییرات ریتم شبانه‌روزی بدن اتفاق می‌افتد. موضوع، همان تنظیم خواب فرد به دلیل اختلاف ساعت است. برای چنین سفر‌های طولانی بازیکنان فقط ۵ روز نیاز داشتند تا بدن‌شان به فرم عادی برسد. اسکوچیچ بی‌توجه به این مساله با برگزاری اردو در کانادا موافقت کرده بود.
 
حالا سفر به اروگوئه هم شاهکار بی‌نظیر دیگری به حساب می‌آید. اردوی یک هفته‌ای در گرمای کشنده قطر و سپس سفر ۲۴ ساعت و ۱۳ دقیقه‌ای به سنتاریای اروگوئه! تازه کار‌های فرودگاهی و ترانسفر و استقرار در هتل جدید حداقل ۳ تا ۴ ساعت به زمان این سفر اضافه می‌کند. یعنی تیم‌ملی بیش از یک روز در مسیر خواهد بود تا به شهر میزبان بازی با اروگوئه برسد. حالا تصور کنید بازیکنان با چه وضعیتی وارد این کشور می‌شوند. ظاهرا اسکوچیچ فراموش کرده که ارزش بعضی از بازیکنان بالای ۲۰ میلیون یورو است و اگر هریک از آن‌ها با مصدومیت بدی مواجه شود، فدراسیون مجبور است چه غرامتی بپردازد. در ماجرای آسیب‌دیدگی چشم انصاری‌فرد هم ایران خوش‌شانس بود، زیرا اگر این اتفاق برای مهدی طارمی می‌افتاد بی‌شک باشگاه پورتو غرامت سنگینی از فدراسیون دریافت می‌کرد، ولی چون باشگاه مقابل، آاک آتن بود، موضوع دوستانه حل و فصل شد.

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها