منابع خبری از استعفا و کناره‌گیری تعداد زیادی از کارمندان سیاهپوست کاخ سفید طی ماه‌های گذشته خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۹۳
به گزارش جام جم آنلاین، از ابتدای سال جاری میلادی، دست کم ۲۱ کارمند سیاه‌پوست کاخ سفید را ترک کرده یا آنکه قصد دارند به زودی آن را ترک کنند.

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت که کارمندان سیاهپوست کاخ سفید معتقدند که از حمایت کمی از مقام‌های مافوق در محیط کاری که در آن قرار دارند برخوردار بوده و شانس کمی برای ارتقا دارند.

خروج کارمندان سیاهپوست از کاخ سفید طی ماه‌های گذشته به قدری آشکار بوده که یکی از مقام‌های کنونی و یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید از این رویداد با نام بلکزیت (Blaxit) یاد کرده‌اند.

اولین خروج دسته جمعی و قابل توجه کارمندان سیاهپوست کاخ سفید در ماه دسامبر گذشته روی داد زمانی که خانم «سیمون سندرز» مشاور ارشد و سخنگوی «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا کناره‌گیری خود را اعلام کرد. پس از آن، «تینا فلورنوی»، «اشلی اتین» و «وینسنت اوانز» از مشاوران ارشد هریس و «سدریک ریچموند» رئیس مشارکت عمومی کاخ سفید از پست‌های خود کناره‌گیری کردند.

خروج حجم بالای کارمندان سیاهپوست کاخ سفید، نگرانی‌ها را در میان ناظران درباره تنوع نژادی در پست‌های دولتی افزایش داده است.

در انتخابات سال ۲۰۲۰، بیست و دو درصد از آرایی که به جو بایدن داده شد توسط سیاهپوستان بوده است.

«اسپنسر اورتون» رئیس مرکز مشترک مطالعات اقتصادی و سیاسی می‌گوید: «این موضوع مهم است که کارمندان سیاهپوست نه تنها در پست‌های میانی و ارشد کاخ سفید حضور داشته باشند بلکه باید در تصمیم‌های کلان نقش داشته و فرصت‌هایی برای پیشرفت داشته باشند».
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها