وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نقش این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: آمریکا در تلاش برای تحمیل شرایطی اضافی به برجام است.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود در منامه حاضر شد.

بنابر گزارش شبکه «العربیه»، در این کنفرانس مطبوعاتی، ابتدا وزیر امور خارجه بحرین اظهار داشت: «شاه بحرین بر لزوم پایان دادن به جنگ اوکراین تأکید کرده است. من و همتای روسی‌ام راه‌های توسعه چشم‌انداز همکاری‌های مشترک و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادم.»

اما در مقابل وزیر امور خارجه روسیه گفت: «چشم‌اندازی خوب برای همکاری با بحرین در زمینه اقتصاد وجود دارد. بحرین در برهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های خود را در روسیه دو چندان کرده است.»

سرگئی لاوروف در ادامه بیان کرد: «حل‌وفصل نشدن نزاع میان فلسطین و اسرائیل کانون تنش منطقه است. ما سعی می‌کنیم شرایط را برای اقدام کمیته قانون اساسی سوریه فراهم کنیم.»

لاوروف در بخش دیگری به ایران پرداخت و اضافه کرد که ابتکار جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای امنیت منطقه همچنان مطرح است و ما این سند را به‌روز کرده‌ایم.

وی همچنین اشاره کرد که با همتای بحرینی خود درباره نقش روسیه در حل‌وفصل پرونده هسته‌ ای ایران گفت‌و‌گو کرده است.

پایگاه خبری شبکه روسی «پیتر» نیز با پوشش بخش دیگری از این کنفرانس به نقل از لاوروف نوشت که آمریکا در حال مذاکره درباره شرایط جدیدی است که این شرایط از احیای برجام جلوگیری می‌کند.

وزیر خارجه روسیه دوشنبه (دیروز) وارد بحرین شد و با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور در کاخ «الصخیر» دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره وضعیت و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه مسأله اوکراین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است روز چهارشنبه (فردا) در ریاض با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس دیدار و رایزنی کند.

انتظار می‌رود لاوروف با وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر در مقر این شورا در ریاض دیدار داشته باشد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها