نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی:

توپ مذاکرات وین در زمین آمریکا است

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی ضمن اشاره به این که مذاکرات وین از ۱۰ مارس دچار وقفه شده تاکید کرد، اکنون توپ در زمین واشنگتن است.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت مذاکرات وین درباره برجام از ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) دچار وقفه شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: طبق گزارش رسانه‌های جمعی، ایران در سفر اخیر (انریکه مورا) هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف را نشان داد و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است.

اولیانوف در پایان تاکید کرد توپ (مذاکرات برای تعیین سرنوشت برجام) در زمین واشنگتن است.

نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه هم خواستار رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای‌تر آمریکا در مذاکرات وین شده بود.

اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: مذاکرات وین درباره برجام ۲.۵ ماه است که متوقف باقی مانده است. بنظر می‌رسد آمریکا سعی دارد برخی تحریم‌های اعمال شده توسط [دونالد] ترامپ بر ایران را حفظ کند.

وی همچنین افزود: اگر واشنگتن واقعا به عدم اشاعه اتمی پایبند است، باید رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای [در قبال مذاکرات وین] داشته باشد.

مذاکرات رفع تحریم‌ ها در وین از حدود دو ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها و عمل به تعهداتش از جمله رفع تحریم‌ ها، بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران اخیراً در جلسه کمیته امور خارجی سنا شانس رسیدن به توافق را پایین خواند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در واکنش به اظهارات رابرت مالی و اظهارات مقامات فرانسه در همین ارتباط و اتفاقات اخیر از جمله ترور شهید صیاد خدایی و این‌که آیا این‌ها به معنای به بن بست رسیدن توافق است، گفت: اظهاراتی که برخی مقامات آمریکایی با طراحی و یا پاسخ به داخل خود مطرح می‌کنند، ملاک ما برای اظهارنظر نیست. در حوزه مذاکرات وین کنش ما کاملا روشن است و واکنشی به اظهاراتی که با مصارف داخلی بیان می‌شود، نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: آنچه برای ما مهم است پیام‌هایی است که از مجاری مرسوم بین ما و آمریکا در حال رفت و برگشت است و ایران در آن مسیر ابتکارات خود را ارائه کرده است. رفت و برگشت‌هایی بوده و آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است. اگر آمریکا از تذبذب در رفتار فاصله بگیرد و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند، بن بستی نیست و می‌توان درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد. مکث کنونی در گفت‌وگوها به دلیل بی پاسخ گذاشتن ابتکاراتی است که ایران و اروپا دادند و باید ببینیم چه زمانی آمریکا می‌خواهد تصمیم خود را اعلام کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها