مدیر کل بهزیستی استان البرز

طالقان پیرترین شهرستان البرز

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: طالقان به لحاظ جمعیت بالای افراد مسن پیرترین شهرستان این استان است.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۰۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

وجیهه محمدی فلاح در نشست شورای سالمندان البرز افزود: همچنین شهرستان اشتهارد به لحاظ آمار بالای جمعیت جوان، جوان‌ترین شهرستان استان البرز شناخته شده است.
او ادامه داد: رشد آمار سالمندی فراتر از پیش بینی‌ها بود، پس زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی وخانوادگی لازم باید هرچه سریعتر فراهم شود.
محمدی فلاح گفت: ۸۰ درصد سالمندان نیاز به حمایت‌های خاصی ندارند و خانواده محور توانمندسازی می‌شوند.
مدیر کل بهزیستی البرز تصریح کرد: اکنون ۲۰ مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان با ظرفیت اسمی یک هزار و ۳۰۷ نفر وجود دارد که در آن‌ها یک هزار و ۱۰۹ نفر نگهداری می‌شوند.
او تاکید کرد: آموزش سالمندان و خدمات تخصصی، ارایه خدمات توانبخشی در منزل از جمله اقدامات انجام شده در راستای حمایت هرچه بیشتر از این قشر است.
محمدی فلاح بیان داشت: امروز برای ارایه خدمات بهتر به سالمندان نیازمند همراهی هرچه بیشتر سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.
او با اشاره به نبود خانه‌های امید در استان البرز افزود: خانه‌های امید مراکزی فرهنگی و اجرایی برای انجام امورات مربوط به سالمندان هستند، خانه‌های امید به عنوان پاتوقی برای شهروندان تلقی می‌شوند و باید با تخصیص اعتبار و امکانات مناسب، شرایط راه‌اندازی آن‌ها در استان البرز فراهم شود.
براساس آخرین سرشماری البرز که در سال ۹۵ صورت گرفته جمعیت این استان ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار نفر بوده در حالی که جمعیت سالمندان از این سرشماری ۲۱۴ هزار و ۷۵ نفر بوده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها