در دنیای امروزی سازمان‌ها و برند‌ها برای شناخته شدن راهی جز استفاده از انواع تبلیغات ندارند. اما در بین انواع تبلیغات هنوز تبلیغات چاپی جایگاه ویژه و خاص خود را در بین اقشار مختلف جامعه حفظ کرده است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تبلیغات چاپی آشنا کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۰۰

آشنایی با انواع تبلیغات چاپی

 

انواع تبلیغات چاپی


تبلیغات چاپی انواع و اقسام گوناگونی دارد که هر کدام کاربرد متفاوت و مختص به خود را دارد. در این بخش به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:


·         کارت ویزیت، کوچک اما حیاتی

 
یکی از پر کاربردترین و معروف‌ترین انواع تبلیغات چاپی کارت ویزیت است. همه اقشار شاغل در هر کسب و کاری برای شناساندن خدمات یا محصولات خود اولین اقدامی که می‌کنند چاپ کارت ویزیت است. کارت ویزیت در واقع معرف کلی برند یا سازمان به مخاطب است و راه‌های ارتباطی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کارت کوچک اما کاربردی در سریع‌ترین شکل ممکن اطلاعات را به مخاطبین شما منتقل می‌کند. همچنین دست شما در انتخاب بسیار باز است و می‌توانید متناسب با فعالیت و نیاز خود هر طرح و رنگی را برای کارت ویزیت خود در نظر بگیرید.


·         کارت پستال، حضور در مناسبت‌ها


یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی کارت پستال است که شما را حتی در روز تعطیل و مناسبت‌ها در ذهن مخاطب ثبت می‌کند. شما می‌توانید برای بهتر دیده شدن برند و سازمان خود با ارسال یک کارت پستال اختصاصی و مختص به سازمان خود این کار را انجام دهید.

آشنایی با انواع تبلیغات چاپی
·         بج سینه، مناسب برای همایش‌ها


دیگر اقلام پر کاربرد تبلیغات چاپی در سال‌های اخیر بج سینه است. عموما سازمان‌ها با چاپ لوگو و نام برند خود بر روی بج سینه و استفاده از آن در همایش‌ها و جلسات به معرفی سازمان خود می‌پردازند و علاوه بر آن با حفظ حاضر یک دست نظم سازمان را به مخاطبان خود القا می‌کنند.


·         تراکت پر کاربرد


یکی دیگر از انواع تبلیغات چاپی تراکت است که از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این نوع تبلیغات دارای سایزهای مختلف با کاربردهای مختلف است. از تراکت در تمام زمینه‌ها برای تبلیغات می‌توان استفاده کرد. از تراکت‌های سایز A4 در نمایشگاه‌ها، از تراکت سایز  A5 برای تبلیغات درب منازل و مواردی از این دست استفاده می‌کنند.


·         اوراق اداری شخصیت سازمان


در تمام سازمان‌ها کارهای مانند ارسال نامه در میان بخش‌های مختلف و دیگر بخش‌های سازمان وجود دارد. زمانی که سازمان شما از اوراقی استفاده می‌کند که در سربرگ آن مشخصات سازمان شما درج شده و مختص به خود شما است، موجب می‌شود سازمان شما داری شخصیت و هویت بهتری در بین مخاطبین خود شود. علاوه بر این این امر، به سازمان و برند شما رسمیت نیز می‌دهد.


·         بروشور، معرف محصولات


با چاپ یک بروشور زیبا می‌توانید به راحتی محصول و خدمات خود را در یک نگاه معرفی کنید. در بروشور، محصولات شما با کمترین جزئیات و با یک عکس جذاب به مخاطبان معرفی می‌شود. بروشور نیز به مانند تراکت و کاتالوگ سایزهای مختلفی دارد که متناسب با نیاز خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.


·         بنر، جذب مخاطب در حجم وسیع


با چاپ بنر و قرار دادن آن در یک مکان عمومی به راحتی می‌توانید در حجم وسیعی دیده شوید. مخاطب این نوع تبلیغات چاپی تمام افرادی هستند که می‌توانند از محصولات شما استفاده کنند. اندازه و طرح بنر بستگی به هدف و جایگاه نصب آن دارد و دست شما در این زمینه بسیار باز است.


·         کاتالوگ، فروش محصول


کاتالوگ به مانند بروشور به معرفی محصولات می‌پردازد اما با جزئیات و اطلاعات بیشتر برای مخاطب که در هنگام خرید آگاهی بیشتری برای انتخاب داشته باشد.

سخن آخر

آنچه که در این مطلب گفته شد تنها بخشی از انواع تبلیغات چاپی بود که بیان کردم تا اگر قصد انجام تبلیغات چاپی را دارید، متناسب با هدف خود یکی از انواع تبلیغاتی چاپی را انتخاب کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها