وزارت امور خارجه ترکیه سفرای فرانسه و آلمان را به علت تظاهرات پ. ک. ک در این ۲ کشور احضار کرد.
کد خبر: ۱۳۶۸۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ، ترکیه، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از احضار سفرای آلمان و فرانسه در پی اقدام عناصر پ. ک. ک در این دو کشور خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا به علت برگزاری تظاهرات از سوی عناصر پ. ک. ک در آلمان و فرانسه، سفرای پاریس و برلین را احضار کرده است.

دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز خبر داده بودند که تعدادی از عناصر وابسته به حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در روز دوازدهم ماه می‌به کنسولگری آنکارا در فرانسه تعرض کرده‌اند.

منابع مذکور خبر داده بودند که افراد یادشده مواد آتش‌زا به سمت کنسولگری ترکیه پرتاب کرده‌اند و در پی این اقدام به دیوار بیرونی کنسولگری خسارت وارد شده است.

ترکیه و پ. ک. ک طی چند دهه گذشته با یکدیگر در وضعیت جنگی هستند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است. آنکارا، حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) را یک گروه تروریستی می‌داند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با پ. ک. ک در حال نقض تمامیت ارضی عراق و سوریه است. پ. ک. ک از ۳۵ سال گذشته تاکنون با دولت آنکارا در تقابل نظامی است. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

آنکارا بار‌ها مدعی شده است که در عملیات‌های خود پایگاه‌های نظامی حزب کارگران کردستان را در شمال عراق هدف قرار داده است. با این حال روستاییان منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها