43 سال قبل از فینال بامداد یکشنبه رئال مادرید و لیورپول در فصل 22-2021 لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم ناتینگهام فارست انگلستان و مالموی سوئد، فینال جام باشگاه‌ های اروپا را در فصل 79-1978 را در روز 30 می برگزار کردند؛ فینالی با حضور نزدیک به 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک شهر مونیخ.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۲۰
تعداد بازدید : 33

به گزارش جام جم آنلاین، در آن بازی تیم انگلیسی با هدایت برایان کلاف توانست با تک گل دقیقه 45 تِرِور فرانسیس حریف سوئدی اش را شکست دهد و به تنها افتخار اروپایی‌اش تا آن زمان دست پیدا کند.

آن قهرمانی برای کلاف 44 ساله هم خیلی مهم بود. او قبل از پذیرفتن هدایت ناتینگهام فارست، سرمربی لیدزیونایتد بود اما با توطئه بازیکنان این تیم، فقط ۴۴ روز دوام آورد و اخراج شد.

او سپس به ناتینگهام فارست پیوست و در مسیر اثبات توانایی های خودش، علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، توانست اولین مربی انگلیسی باشد که تیمش را به قهرمانی در اروپا می‌رساند. یک داستان جالب هم در مورد گلزن آن بازی وجود داشت.

کلاف چند ماه قبل فرانسیس را با یک میلیون پوند از بیرمنگام خریده بود تا این بازیکن اولین خرید یک میلیونی فوتبال انگلیس باشد. به همین دلیل یوفا اعلام کرد فرانسیس نمی‌تواند تا سه ماه برای تیم جدیدش بازی کند.

دقیقا پایان محرومیت فرانسیس با روز فینال همزمان شد و این مهاجم 25 ساله توانست در اولین بازی‌اش برای ناتینگهام فارست، با گلزنی در فینال، شادی‌آور قهرمانی باشد.

قهرمانی سال 1979 ناتینگهام فارست باعث شد تیم‌های انگلیسی در قهرمانی در اروپا هت‌تریک کنند زیرا در دو سال قبلش، لیورپول توانسته بود به قهرمانی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها