به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی همایش 2 روزه معاونین فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزارشد.
به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی همایش 2 روزه معاونین فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزارشد.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۰۰
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - در این همایش که با حضور محمد کاظمی فرد رئیس مرکز فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قوه قضائیه، معاونین و کارشناسان این حوزه در مشهد برگزار شد، آخرین اقدامات این مرکز در سال 1400 و برنامه های پیش روی دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱ طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.رئیس شورای قضایی استان و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ابتدای این همایش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول قوه قضائیه گفت: متعاقب اجرای مفاد این سند شاهد ایجاد تحولات خوبی در راستای تسریع و تسهیل دسترسی شهروندان محترم به عدالت بوده ایم و در این زمینه فناوریهای نوین بسیار مؤثر بوده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تأثیرات مثبت فعالیت های مجموعه فناوری اطلاعات و برنامه ریزی در پیشبرد اهداف متعالی قوه قضائیه در زمینه اجرای سند تحول قضایی افزود: برای خدمت رسانی هرچه مطلوبتر به شهروندان گرانقدر نیازمند استفاده حداکثری از این فناوریها هستیم و در همین بخش مجموعه قضایی استان اقدامات مؤثری به انجام رسانده است.
غلامعلی صادقی گفت: ارائه تحلیل های آماری از وضعیت موجود و روشن نمودن چشم انداز مطلوب در آینده؛ توسط این مرکز می تواند کمک شایانی به قضات و کارکنان دستگاه قضایی بکند تا مسیر کوتاهتری برای خدمت رسانی و پیشگیری از وقوع جرایم ایجاد شود.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی از جمله در زمینه دفاع از حقوق عامه گفت: یکی از نمونه های موفق این گونه اقدامات در سطح ملی، حمایت دستگاه قضایی از آزادسازی سواحل کشور بود که بحمدالله موجب رضایتمندی مردم شد.
همچنین در این همایش رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با تشریح وضعیت آمار و عملکرد دستگاه قضایی در سال 1400 گفت: طرحها و برنامه های متعددی با هدف اجرای سند تحول قوه قضائیه با یک نگاه متعالی پیش بینی شده که انشاء الله با قوت به مورد اجرا گذارده خواهد شد. 
محمد کاظمی فرد افزود: برقراری ارتباط بر خط با ناجا، آرشیو الکترونیک پرونده های قضایی، ملاقات تصویری زندانیان با خانواده ها، احراز هویت غیرحضوری مراجعان محترم، سامانه سوابق محکومیت های مالی برای عموم مردم، تسهیل ارائه خدمات حقوقی و قضایی به ایرانیان خارج از کشور، الکترونیکی کردن فرایند رسیدگی به ماده 477 در معاونت قضایی، تحقیق و رسیدگی الکترونیکی، سامانه ارتباطات مردمی، شناسایی هوشمند مجرمان و شهود حرفه ای، نرم افزار گواهی عدم سوء پیشینه، نوبت دهی الکترونیک، ارجاع هوشمند پرونده ها، نظارت هوشمند بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک، ارائه خدمات قضایی بر روی گوشی های همراه، انتشار عمومی آراء قضایی؛   از جمله برنامه های این مرکز برای ارتقاء عملکرد مجموعه دستگاه قضایی بوده است.
گفتنی است در  این همایش، کارشناسان و معاونین فناوری اطلاعات و برنامه ریزی های سراسر کشور در قالب کارگاه های تخصصی به گفتگو و تبادل نظر در خصوص برنامه های تحولی با تمرکز بر هوشمند سازی فرایند ها و الکترونیکی کردن امور قضایی با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی شهروندان گرانقدر به عدالت؛ پرداختند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها