سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان از برگزاری دوره آموزشی-قضایی ویژه ذابحان شرعی استان به میزبانی زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۸۰۷۴

ابوالفضل احمدزاده در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید دادستانی کل کشور در حوزه حقوق عامه و توسعه مفهومی آن؛ دادستانی مرکز استان باهمکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان گام موثری در این راه برداشت و برای اولین بار جلسه آموزشی قضایی ویژه ذابحان شرعی در بحث ذبح و صید را در اداره کل دامپزشکی برگزار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در دوره نمایندگانی از تمام استان حضور داشتند ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان استانی متدین و متشرع است به دنبال افزایش فرهنگ ذبح و صید پرندگان و آبزیان بر اساس موازین اسلامی هستیم که ماحصل آن تقویت امنیت غذایی و توسعه فرهنگ تولید غذای پاک خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: تقویت نظام پاسداشت حقوق حیوانات حلال گوشت در استان نیز از جمله دیگر اهداف این دوره بود که قوانین مدنظر تبیین و به حاضران در جلسه ارائه و مقرر شد تا سازمان جهادکشاورزی طبق موازین قانونی و بر اساس ماموریت های محوله خود، امکان اعمال نظارت بر ذبح شرعی توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی را فراهم کند و تمامی کشتارگاه ها نیز باید فرایندهای قانونی لازم را طی کنند.

 

به گفته احمدزاده؛ همچنین مقرر شد تا مراکز کشتار غیرمجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شود تا بر اساس این قانون اقدام کنند که در غیراین صورت با آنها برخورد قاطع قضایی خواهد شد که این قانون در نقاط مختلف استان نیز اعمال می شود و به همه کشتارگاه ها اعلام شده که نسبت به ساماندهی امور اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها