عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

حدود ۱۳۰ ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: حدود ۱۳۰ ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد که استعداد تبدیل شدن به حادثه متروپل را دارند.
کد خبر: ۱۳۶۸۰۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر امانی در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: بیش از پنج هزار اخطار به مالکان این ساختمان‌های پرخطر ابلاغ شده، اما مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید رفع خطر کامل صورت بگیرد و باید تمام دستگاه‌های مربوطه اراده مشترک و تصمیم جدی بگیرند.

وی افزود: پس از ۶ سال از حادثه پلاسکو حادثه متروپل بار دیگر ایران را تکان داد و به عزای ملی تبدیل کرد، این حادثه علاوه بر هزینه‌های سنگین مالی و جانی و از دست رفتن حیات انسان‌های شریف، هزینه‌های حیثیتی و معنوی متوجه مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی و منطقه آزاد اروند و بسیاری از دستگاه‌های منطقه کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متروپل یکی از طرح‌های مشارکتی شهرداری آبادان بود که نیمه کاره به چنین سرنوشتی دچار شد.

وی تاکید کرد: پس از حادثه پلاسکو هیاتی از سوی رییس جمهور تعیین شد تا گزارشی را ارائه دهند، آن گزارش توسط متخصصان دانشگاهی به صورت منصفانه و با بررسی تمام جوانب تهیه شد، اما به بوته فراموشی سپرده شد، حادثه متروپل به این دلیل اتفاق افتاد که به این گزارش هیچ توجهی صورت نگرفت ما به یک گزارش ملی و اجماع سازی نیاز داریم.

امانی با بیان اینکه شهرداری موظف است در راستار ارتقا ایمنی ساختمان‌ها و کاهش نرخ حوادث اقداماتی را انجام دهد، افزود: پایش مستمر ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه و ارائه برنامه عملیاتی تا پایان سال دوم برنامه پنج ساله سوم شهرداری باید صورت بگیرد و درخواست داریم لیست این ساختمان‌های ناایمن منتشر شود همچنین باید تابلو‌های ساختمان‌های پرخطر در این ساختمان‌ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

همچنین رییس شورای شهر تهران نیز در تذکری اظهار کرد: موضوع متروپل با پلاسکو متفاوت است اولی فروریخت دومی بر اثر حادثه آتش گرفت.

مهدی چمران افزود: ساختمان متروپل هنوز تکمیل نشده بود و فرو ریخت و خطرناک‌تر از حادثه پلاسکو بود که به دلیل آتش سوزی یک پیک نیک انجام شد.

وی تاکید کرد: ساختمان متروپل آتش نگرفت و به خودی خود فرو ریخت و باید این موضوع رسیدگی شود.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها