کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

افزایش نسبی دما در پایتخت و نوار غربی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری برای نیمه شمالی کشور، غرب و جنوب غرب روند تدریجی افزایش دما رخ خواهد داد، گفت: امروز و فردا رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ در برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۸۰۵۹
به گزارش جام جم آنلاین، «امین حسین نقشینه» روز یکشنبه افزود: از امروز تا فردا شب در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بخصوص در ساعت بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه نیز بارش‌های رگباری در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و لرستان را انتظار داریم و با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از فردا تا روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در بخش‌هایی خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: از امروز تا پایان هفته در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی استان کرمان باد شدید همراه با خیزش گردوخاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده نیمه شمالی کشور، غرب و جنوب غرب روند تدریجی افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

وی آسمان تهران را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: فردا احتمال رگبار در برخی از مناطق تهران وجود دارد؛ همچنین دمای هوا در تهران نیز افزایشی خواهد بود.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها