به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از فارس، کارشناس مسؤول گلخانه‌های استان کرمانشاه گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸، تسهیلات برای ساخت گلخانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام نقاط کرمانشاه مستعد احداث گلخانه است، گفت: اقدامات خوبی در راستای توسعه گلخانه‌ها صورت گرفته به طوری که در تمامی شهرستان‌های استان گلخانه داریم، ولی بیشتر آن‌ها در شهرستان کرمانشاه احداث شده است.

کارشناس مسئول گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خیار، گوجه فرنگی، فلفل، گل و گیاهان زینتی، گل شاخه بریده و توت فرنگی را در قالب تولیدات گلخانه‌ای استان عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران کم آبی و کم آبی‌های اخیر و  همچنین کم‌آب بر بودن محصولات گلخانه‌ها توسعه این واحدها اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفری در این واحدها با تأکید بر لزوم حمایت برای توسعه تولید در گلخانه‌ها، تصریح کرد: تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات برای ساخت گلخانه در نظر گرفته شده است.

بهرامی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان، خاطرنشان کرد: متقاضیان ابتدا باید در سامانه سیتا ثبت‌نام کنند، پس از دریافت کد رهگیری به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و در آنجا پس از تأیید و تصویب در کارگروه مربوطه، به بانک عامل برای دریافت تسهیلات ارجاع داده می‌شوند.

وی حداکثر مدت تأمین مالی تسهیلات را ۹۶ ماه شامل دو سال مشارکت، یک سال تنفس و پنج سال بازپرداخت اعلام کرد و گفت: سود تسهیلات ۱۲ درصد است