پنل ال ای دی از محبوب­‌ترین چراغ­‌های ال ای دی در بازار روشنایی است. نور یکدست و درخشان پنل سقفی ال ای دی باعث شده تا مدیران و مسئولان خرید و یا بخش الکتریکال مجموعه‌های مختلف اعم از دفاتر اداری، بانک­ها، بیمارستان­ها، فروشگاه ها و غیره به پنل LED تمایل پیدا کنند.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۴۳
بنابراین این چراغ با انتخاب و استفاده مناسب می­تواند هزینه­‌های روشنایی و مصرف برق را بسیار کاهش دهد. اما انتخاب پنل ال ای دی مناسب، مستلزم آگاهی از مشخصات فنی یک پنل ال ای دی با کیفیت و اطلاع از فاکتورهای مهمی است که بر روی کیفیت و قیمت پنل ال ای دی تاثیر بسزایی می­‌گذارد. در این مقاله به معرفی ویژگی‌­های یک پنل ال ای دی با کیفیت پرداخته‌­ایم تا با داشتن این اطلاعات بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید پنل ال ای دی داشته باشید.
 

پنل ال ای دی با کیفیت چه ویژگی­‌هایی دارد؟


ویژگی‌های یک پنل ال ای دی باکیفیت


تابش نور به مقدار کافی


در جلوی منبع نوری پنل ال ای دی، پوششی قرار گرفته که به آن دیفیوزر گفته می‌­شود و وظیفه یکپارچه کردن نور پیش از خروج، پخش یکنواخت آن در سطح و جلوگیری از خیرگی چشم را دارد. دیفیوز پنل LED از جنس­ها و در کیفیت­های مختلف ساخته می­شود و بنابراین، هر دیفیوزر، نور را به میزان و صورت خاصی از خود عبور می‌­دهد. در حقیقت در یک پنل ال‌ای‌دی با کیفیت، جنس و ضخامت دیفیوزر به گونه‌­ای است که علی رغم جلوگیری از ایجاد خیرگی، تا حد امکان اتلاف نور و جلوگیری از تابش آن را به حداقل برساند تا هم چشم افراد با مشاهده چراغ آسیب ندیده و هم نور به مقدار کافی به بیرون بتابد. از این نظر می­توان به عنوان مثال به چراغ پنل ال ای دی 60 وات اکووات اشاره نمود. این پنل ال ای دی در دمای نور مهتابی 6028 لومن نور از خود ساطع می­کند که این نور در واقع نور خروجی از چراغ و نه فقط نور خروجی از منبع نور می‌­باشد.

به این ترتیب شما با استفاده از یک پنل ال ای دی پرنور با ساطع کردن 6028 لومن و همراه با دیفیوزری پلی کربناتی و با کیفیت، قادرید تا اتاقی به مساحت 24 متر مربع و ارتفاع 3 متر را به میزان 450 لوکس روشن کنید. این میزان روشنایی حد معمول و محبوب روشنایی در فضاهای اداری است.


نور با کیفیت با شاخص نمود رنگ بالا (CRI>85):


شاخص نمود رنگ چراغ یا (CRI) بیان‌گر میزان شباهت رنگ اجسام زیر نور چراغ به رنگ آن­‌ها زیر نور خورشید است. بنابراین هرچقدر CRI پنل ال ای دی بالاتر باشد، فضا را زیباتر، شفاف‌­تر و طبیعی‌­تر نمایش خواهد داد. به منظور این اتفاق باید پنل ال ای دی شما از چیپ‌­های ال ای دی با کیفیت ساخته ­شده­ باشد.
 

پنل ال ای دی با کیفیت چه ویژگی­‌هایی دارد؟


چشمک یا سوسو نزدن پنل ال ای دی(Flicker-Free)


چشمک یا سوسو زدن نور، در واقع مربوط به درایور پنل ال ای دی می­شود. این اتفاق ممکن است کارمندان، مراجعان و در کل افراد حاضر در فضای نورپردازی شده با چراغ ال ای دی را در دراز مدت دچار سردرد و یا خستگی چشم کند.

از سویی دیگر دانشمندان ثابت کرده‌­اند که بهبود شیوه و کیفیت نورپردازی و روشنایی فضا، در افزایش بهره‌­وری افراد و کارکنان تاثیر کاملا مستقیمی دارد. بنابراین سعی کنید حتما از پنل ال ای دی استفاده کنید که بدون فلیکر (Flicker-Free) باشد تا آسایش و آرامش در فضای شما برقرار شود.

البته باید توجه داشت که نبود فلیکر الزاما به معنی کیفیت بالای درایور نیست و درایور تنها در صورتی با کیفیت شمرده می­شود که در عین نبود فلیکر، ضریب توانی بیش از 0.95 (PF>0.95) و یا اعوجاج هارمونیک کمتر از 10 درصد (THD<10%) داشته باشد. نسل جدید درایور 60 وات اکووات مخصوص پنل ال ای دی 60 وات، تماما این ویژگی‌­ها را داراست.


بدنه با کیفیت و پخش نور یکنواخت


بدنه آلومینیومی با کیفیت باعث می­شود تا خنک کنندگی چراغ به نحو احسن صورت گرفته و علاوه بر این، بدنه به دلیل مقاوت بالا، در معرض فشار و حرارت دفرمه نشده و تغییر شکل ندهد. همچنین دیفیوزر پنل ال ای دی که در ابتدا با آن آشنا شدیم، باید به گونه­‌ای باشد که نور را به صورت کاملا یک دست تابانده و نقاط منبع نور از پشت دیفیورز دیده نشود تا زیبایی آن را از بین نبرد.


گارانتی پنل ال ای دی

 

پنل ال ای دی با کیفیت چه ویژگی­‌هایی دارد؟
 

کاربری پنل ال ای دی معمولا به گونه­‌ایست که مدیران واحدهای مربوطه برای خرید پنل ال ای دی آن را در تعداد بالا سفارش داده و همچنین گارانتی چراغ برای ایشان از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. زیرا هزینه­ های تعمیرات و نگهداری در واحدهای اداری زیاد بوده و بنابراین تا حد امکان ترجیح داده می­شود تا در این فضاها از پنل ال ای دی با گارانتی معتبر استفاده شود.

در این خصوص شرکت اکووات ، تولیدکننده محصولات روشنایی از جمله پنل ال ای دی 60 وات (60*60)، تمامی محصولات روشنایی خود را همراه با 3 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می­کند. بدین معنی که در صورت خرابی چراغ در طول 3 سال به هر دلیل، چراغ خراب با پنل ال ای دی جدید با گارانتی جدید تعویض خواهد شد. این ضمانت در واقع تضمینی است از کیفیت بالای پنل ال ای دی اکووات و استانداردهای جهانی آن.

برای مشاهده پنل ال ای دی اکووات به همراه مشخصات و خرید پنل ال ای دی، صفحه این محصول را مشاهده کنید و یا  برای مشاوره در زمینه انتخاب پنل ال ای دی مناسب، با ما در تماس باشید.

تلفن: 58642-021

وبسایت اکووات و ارتباط با کارشناسان فنی مهندسی: ecowat.com
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها