اعضای باند شبکه سرقت گوشی‌ های سامسونگ و آیفون در تهران، دستگیر شدند. متهمان، گوشی‌ های سرقتی را به هرات افغانستان انتقال داده و آنجا می‌فروختند.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۱۹

اوایل فروردین امسال، دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی تهران از دو مرد موتورسوار به اتهام سرقت گوشی آیفون خود شکایت کرد.

در جریان این تحقیقات، ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری رو‌به‌رو شدند.‌ ماموران با بررسی محل‌های سرقت توانستند چهره سارقان را با کمک دوربین‌های مداربسته شناسایی کنند.

یکی از دزدان سابقه‌دار بود و تحت تعقیب قرار گرفت. با گذشت بیش از دو ماه‌، چند روز پیش‌ این متهم‌ بازداشت و تعدادی گوشی سرقتی از او کشف شد.

او در جریان تحقیقات به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: کارم گوشی‌قاپی‌ است. اوایل زمستان سال گذشته از زندان آزاد شدم و با دوستم که سارق است نزد یک مالخر حرفه‌ای و سابقه‌دار رفتیم.

او به ما سفارش سرقت گوشی‌ های آیفون و سامسونگ را می‌داد. ما هم از ساعت ۲ بعداز‌ظهر به بعد در محله‌های مختلف تهران با موتور پرسه زده و گوشی‌ قاپی می‌کردیم.

با اعتراف او، همدستش نیز بازداشت و به همدستی در این سرقت‌ها اعتراف کرد. در ادامه مالخر نیز شناسایی و بازداشت شد. در بازرسی از آنجا ۲۰۰ دستگاه گوشی سرقتی آیفون و سامسونگ کشف شد.‌ او در جریان تحقیقات گفت: بیشتر سارقان با من همکاری دارند. با مردی تبعه افغانستان آشنا شده و او به من گفت که بازار خرید و فروش گوشی‌های آیفون و سامسونگ در کشورشان به‌خصوص شهر هرات خوب است. آن دو سارق برایم گوشی‌های سرقتی را می‌آوردند. گوشی‌ها را به مرد تبعه افغانستان می‌فروختم و او گوشی‌ها را به افغانستان انتقال می‌داد.

همچنین مرد تبعه افغانستان هم بازداشت شد و اعتراف کرد که به مالخر ایرانی سفارش گوشی‌ها را می‌داده و بعد از خرید آن، گوشی‌ها را غیر‌قانونی به کشورش برده و به مبالغی بالاتر‌ به هموطنانش می‌فروخته است.

با اعتراف اعضای باند، تحقیقات از آنها برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها