اهداف واشنگتن از بازتولید داعش در افغانستان چیست؟

مأموریت تروریست‌های کوکی آمریکا

وزیر امور خارجه فنلاند خبر داد که پائیز آینده و پس از یک تعطیلی ۱۰ ساله، سفارتخانه این کشور در اسلام آباد پاکستان بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۰۰
به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای دیلی فنلاند امروز به نقل از بیانیه پِکا هاویستو نوشت که هلسینکی در سال ۲۰۱۲ و برای کاهش نمایندگی‌های دیپلماتیک خود اقدام به بستن این سفارتخانه کرده بود.

مقام فنلاندی با نوظهور و در حال رشد خواندن بازار ۲۲۰ میلیونی پاکستان، اعلام کرد که با برقراری یک نمایندگی دائمی در این کشور جنوب آسیا، فنلاند نفوذ و همکاری بازرگانی، اقتصادی و سیاسی در منطقه را افزایش می‌دهد.

وزیر امور خارجه فنلاند افزود: پاکستان شریک و بازیگر منطقه‌ای مهمی است و فنلاند باید روابط نزدیکی با آن داشته باشد.

ویل اسکیناری وزیر تجارت خارجی فنلاند نیز اقتصاد این کشور شمال اروپا را متکی بر صادرات دانست و حضور در بازار‌های نوظهور و در حال رشد را حیاتی خواند.

در بیانیه وی آمده است: پاکستان پنجمین کشور پرجمعیت جهان بوده و واضح است که اهمیت آن در اقتصاد جهانی افزایش خواهد یافت.

در بیانه وزارت امور خارجه با اشاره به "اهمیت جهانی روز افزون هند در تمامی بخش‌ها و تبدیل آن به ابرقدرتی در حوزه‌های ژئوپلتیک، اقتصاد و فن آوری" خبر از گشایش کنسولگری فنلاند در بمبئی هند داده شده است.

به نوشته دیلی فنلاند، شهر بمبئی مرکز ایالت ۱۰۰ میلیون نفری ماهارشتارا و مرکز تجاری و مالی هند است. شهر گوآ نیز که از مقاصد مهم گردشگری این کشور به شمار می‌رود، در نزدیکی بمبئی قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها