نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

امام جمعه حلقه وصل مردم و حاکمیت است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،  در آئین تودیع و معارفه امام جمعه بخش قلعه‌قاضی، اظهارداشت: شهر قلعه‌قاضی دارای یک ظرفیت بسیار بالایی است که بزگ‌ترین آن سرمایه انسانی است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در آئین تودیع و معارفه امام جمعه بخش قلعه‌قاضی، اظهارداشت: شهر قلعه‌قاضی دارای یک ظرفیت بسیار بالایی است که بزگ‌ترین آن سرمایه انسانی است.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۰۰

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،  در آئین تودیع و معارفه امام جمعه بخش قلعه‌قاضی، اظهارداشت: شهر قلعه‌قاضی دارای یک ظرفیت بسیار بالایی است که بزگ‌ترین آن سرمایه انسانی است.

 

وی، با بیان این که  سرمایه انسانی، سرمایه‌های اقتصادی و فرهنگی را به حرکت در خواهد آورد، عنوان کرد: سرمایه نیروی انسانی هر منطقه، تاثیرگذارترین و مهم‌ترین ظرفیت آن منطقه محسوب می‌شود که خوشبختانه قلعه‌قاضی از این سرمایه برخورداری خوبی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که قلعه‌قاضی محوریت نماز جمعه منطقه را دارد، بیان کرد: نماز جمعه یک فیض الهی محسوب می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که نماز جمعه دارای 2 لایه است، تشریح کرد: یکی از جنبه‌های نماز جمعه اتصال به ولایت است به نوعی که مشروعیت امام جمعه در خطبه خوانی به ولایت بسته است و بدون اذن ولایت، مشروعیتی وجود ندارد.

 

وی، با اشاره به این نکته که نماز جمعه از شئون حاکمیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف امام جمعه، تبیین سیاست‌های کلی نظام، تبیین اندیشه‌های رهبری فرزانه و امید بخشی به جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که یک لایه دیگر نماز جمعه به مردم متصل است، گفت: نماز جمعه در واقع حلقه اتصال مردم به حاکمیت نظام اسلامی است که امام جمعه باید در این حوزه وظایف خود را به درستی انجام دهد و مشکلات مردم را ببیند و به طریق مقتضی تذکرات لازم را ارائه کند.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماز جمعه را یکی از معجزات انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام جمعه باید به عنوان نماینده حاکمیت، ارتباط خود با مردم را تقویت کند تا بتواند به عنوان حلقه وصل مردم  ولایت نقش ایفا کند.

 


وی با اظهار این  که این منطقه در آینده ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را خواهد داشت، بیان کرد: اطلاع دارم که در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده است و امیدوارم اقدامات خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: اگر ارتقاء جایگاه قلعه‌قاضی در دستور کار قرار بگیرد به رشد و بالندگی کل منطقه کمک خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تشریح کرد: امروز برای ما رشد و بالندگی این منطقه که بسیار بکر و دارای ظرفیت‌های بسیار است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز استان هرمزگان اگر بخواهد توسعه را تجربه کند، باید مناطقی که ظرفیت ارتقاء را دارند، رشد و گسترش پیدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها