وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا به واسطه پنتاگون در سراسر دنیا آزمایشگاه بیولوژیک تأسیس کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه روسیا الیوم، آمریکا را به تأسیس آزمایشگاه‌ های بیولوژیک در سراسر دنیا متهم کرد.

لاوروف گفت: آمریکا به واسطه بخشی از پنتاگون به نام «آژانس جلوگیری از تهدیدات» در سراسر جهان آزمایشگاه‌های بیولوژیک ایجاد کرده است.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «پنتاگون در توسعه شبکه آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی نظامی توجه ویژه‌ای به فضای پس از شوروی و اوراسیا به طور کلی دارد. ما از ابتدا نسبت به آزمایش‌هایی که در این آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، مشکوک بودیم که آن‌ها کاملاً صلح‌آمیز و ماهیت بدون جرم داشته باشند.»

نیرو‌های روسیه در سوریه باقی خواهند ماند

او در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع سوریه پرداخت و تصریح کرد که نیرو‌های روسیه در سوریه باقی خواهند ماند؛ چراکه آن‌ها به درخواست دولت قانونی این کشور در آن‌جا حضور دارند.

لاوروف گفت: «ما بنا به درخواست رئیس‌جمهور قانونی جمهوری عربی سوریه، دولت قانونی آن کشور و طبق اصول مندرج در منشور سازمان ملل در آن‌جا حضور داریم.»

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «ما از دولت سوریه در تلاش‌هایش برای بازگرداندن کامل تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه حمایت خواهیم کرد، زیرا هنوز گروه‌های مسلح و برخی کشور‌ها به صورت غیرقانونی در آن‌جا حضور دارند. به عنوان مثال، ارتش آمریکا که بخش بزرگی از کرانه شرقی رود فرات را اشغال کرده است، آشکارا در آن‌جا تشکیلات شبه دولتی ایجاد کرده و مستقیماً به تجزیه‌طلبی تشویق می‌کند.»

او همچنین تأکید کرد که روابط روسیه با چین به معنای تلاش برای تشکیل ائتلاف نظامی علیه طرفی دیگر نیست.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: «توافقنامه‌ای بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری خلق چین امضا شده که در آن توضیح داده شده است که همبستگی در همه فرآیند‌های تکاملی، مناطق بیشتری را در بر می‌گیرد، به عنوان مثال، علاوه بر تعامل بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، این سازمان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی نیز با «آسه‌آن» دارند. بنابراین، پروژه به اصطلاح «اوراسیای بزرگ»، یعنی شراکت بزرگ اروپایی آسیایی وجود دارد که باید کل دو قاره را پوشش دهد.»

لاوروف همچنین نسبت به مواضع مثبت کشور ها‌ی عربی در قبال بحران اوکراین ابراز خرسندی کرد و افزود: «مسکو نسبت به استحکام مواضع کشور‌های دوست خود و تسلیم نشدن دولت‌های آن‌ها در مقابل فشار‌های آمریکا و غرب اطمینان دارد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها