مقام‌های سئول مدعی شده‌اند که کره شمالی یک وسیله انفجاری اتمی آزمایش کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۹۸
به گزارش جام جم آنلاین ، پس از آن که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد، مقام‌های این کشور اعلام کردند که پیونگ‌یانگ یک وسیله انفجاری اتمی آزمایش کرده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد که ارتش کره جنوبی گفته است که اولین موشک از سه موشکی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، ظاهراً یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) بوده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این خصوص اعلام کرد: «موشک بالستیک قاره‌پیما، ۳۶۰ کیلومتر (۲۲۴ مایل) را در حداکثر ارتفاع ۵۴۰ کیلومتری طی کرد». این محاسبات شبیه به محاسبات مقامات نظامی ژاپن است که پرتاب‌های موشک کره شمالی را نیز شناسایی کردند.

طبق گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، اولین پرتاب حدود ساعت ۶:۰۰ صبح به وقت محلی (۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ سه شنبه) و دو مورد دیگر در ساعت ۶:۳۷ صبح و ۶:۴۲ صبح انجام شد و افزود که همه آن‌ها از منطقه «سونان» در پیونگ یانگ انجام شده است.

بنا بر گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، دومین سلاح پرتاب شده توسط کره شمالی که گمان می‌رود یک موشک بالستیک کوتاه برد (SRBM) باشد، به ارتفاع حدود ۲۰ کیلومتری رسید و «ناپدید شد» که نشانه‌ای آشکار از شکست شلیک این موشک است.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها