مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان

مرمت تزیینات ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: مرمت تزیینات گچی و کاشی های معرق مربوط به دوره اول از تزیینات بی نظیر گنبد سلطانیه، در طبقه اول ایوان جنوبی  آغاز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: مرمت تزیینات گچی و کاشی های معرق مربوط به دوره اول از تزیینات بی نظیر گنبد سلطانیه، در طبقه اول ایوان جنوبی آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۷۷
به‌گزارش جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند  گفت: در کارگاه طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه مرمت کاشی، تزیینات گچی و آجری انجام خواهد شد و اقداماتی امنیتی هم به‌منظور ایجاد ایمنی برای بازدیدکنندگان در طبقه همکف گنبد سلطانیه انجام‌شده است.

وی افزود: کاشی‌کاری‌های معرق تزیینات دوره اول تا زیر طاق ایوان جنوبی که در طبقه اول واقع‌شده نیاز به مرمت، استحکام‌بخشی و خوانا سازی دارند که در اولویت این کارگاه مرمتی است.

ارجمند بیان کرد: مستند نگاری، مرمت بخش‌های باقی‌مانده از تزیینات کاشی معرق و طرح‌های هندسی و نقوش گره بر سطوح دیواره‌ های جانبی، بندکشی بین آجرها، مرمت بخش های فرسوده و استحکام‌بخشی در طبقه اول ایوان جنوبی گنبد سلطانیه آغاز شد.

او ادامه داد: خوانا سازی تزیینات، نمایش آن برای گردشگران، حفظ و تثبیت آن‌ها یکی از اقدامات مهم است که در بناها و سایت‌های تاریخی در جهت حفظ و معرفی بهتر باید انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: کارگاه‌های مرمت گنبد جهانی سلطانیه یکی از کارگاه‌های فعال مرمتی است که سال‌هاست آغاز به کار کرده و همچنان در حال فعالیت است و نمی‌توان تاریخ روشنی را برای پایان کار مرمت آن اعلام کرد؛ زیرا در کارهای مرمتی، کیفیت کار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها