صرافی کوکوین یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها برای معامله رمز ارزها است اما برای سرمایه‌گذاران مبتدی یا حتی حرفه‌ای محیط بسیار پیچیده‌ای دارد. بنابراین امروزه بسیاری از افراد به دنبال آموزش ترید در صرافی کوکوین می‌گردند تا بتوانند از آن بیشترین استفاده را ببرند.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۳۱
به‌همین علت در این مطلب تصمیم گرفتیم ابتدا در مورد این صرافی پرطرفدار بگوییم؛ از تاریخچه آن گرفته تا مزایا و معایب. سپس به آموزش کوکوین می‌پردازیم و نحوه ثبت نام و شروع معامله در آن را یاد می‌دهیم. بنابراین تا انتها همراه ما بمانید.
 

چگونه در صرافی کوکوین معامله کنیم؟


معرفی تاریخچه صرافی کوکوین


کوکوین (Kucoin) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا است که کار خود را از سال 2017 آغاز کرد.
 
در حال حاضر این صرافی بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد که در بیش از 200 کشور دنیا ساکن هستند.

بنابراین از ابتدای کار تا به امروز کوکوین رشد بسیاری داشته است و حجم معاملاتی بسیار بالایی در میان دیگر رقبای خود دارد. این پلتفرم در فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال بر اساس سایت کوین مارکت‌کپ جزو 10 صرافی برتر قرار دارد و در این بازار به‌خوبی می‌درخشد.

در این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش رمز ارزها می‌توانید از امکانات اساسی معامله مانند مارجین، فیوچرز و همتا به همتا (P2P) استفاده کنید. همچنین اگر بخواهید سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید، با استفاده از استیک کردن ارزهای دیجیتال خود می‌توانید سود ماهیانه یا سالیانه سود کسب کنید.


مزایای پلتفرم کوکوین


کوکوین خدمات فراوانی را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌دهد که در میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.


کارمزد کم


این صرافی برای بیشتر رمز ارزهای خود کارمزد کمی می‌گیرد. البته کارمزدها بر اساس رمز ارزها متفاوت است. بسیاری از کاربران گفته‌اند که بعضی از کارمزدهای آن نیز بسیار سرسام‌آور است. در مجموع برای واریز کریپتوکارنسی از شما کارمزدی نمی‌گیرد و تنها برای خرید و فروش و برداشت وجه کارمزد دارد.
 


دارای کاربران فراوان


کوکوین جزو ده صرافی برتر دنیا است و بنابراین کاربران فراوانی دارد. بدین ترتیب اگر پیشنهاد خرید یا فروش در آن ثبت کنید، به‌علت حجم بالای معامله‌های روزانه، به‌سرعت انجام می‌شود.


دارای طیف گسترده‌ای از رمز ارزها


این صرافی بیش از 600 ارز دیجیتال محبوب دنیا را لیست کرده است و امکان معامله بیش از 1200 جفت معاملاتی را فراهم می‌آورد.


امکان کسب سود


اگر نمی‌خواهید معامله کنید و بیشتر علاقه به حفظ رمز ارزهای خود دارید، بهتر است از آن‌ها سود ببرید و به حال خود رها نکنید. شما می‌توانید در کوکوین ارزهای خود را وام بدهید یا استیک کنید. در هر صورت در مدت زمان‌های مشخص بر اساس حجم ارزهای دیجیتال به شما سود می‌دهند. این سود را به مقدار ارزها اضافه می‌کنند که خود سوددهی بیشتر را ممکن می‌سازد.


امکانات پیشرفته


کوکوین تمام امکاناتی را که از یک صرافی انتظار دارید، در خود دارد. اما اگر به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اید، بهتر است ابتدا دانش خود را افزایش دهید و از همان ابتدا به سراغ ویژگی‌های پیچیده آن نروید.


معایب پلتفرم کوکوین


با وجود مزایای فراوان کوکوین، این صرافی معایبی نیز دارد که در ادامه ذکر می‌کنیم.


محدودیت در روش‌های پرداخت


این صرافی روش‌های پرداخت زیادی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید پول خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید، باید از یک برنامه دیگر کمک بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توانید در صرافی‌های ایرانی با تومان خود تتر بخرید و سپس به این پلتفرم انتقال دهید.


پلتفرم پیچیده


اگر به‌تازگی کار با ارزهای دیجیتال را شروع کرده‌اید، این صرافی مناسب شما نخواهد بود. پلتفرم کوکوین محیط کاربردپسندی ندارد و به‌ویژه برای تازه کاران بسیار سخت خواهد بود.

البته این صرافی در سایت خود ویدئوهای آموزشی فراوانی قرار داده است که می‌تواند در این راه کمک بسیاری به شما کند. اما در هر حال بهتر است، آموزش کوکوین را تکمیل کنید و سپس به معامله بپردازید.
 

چگونه در صرافی کوکوین معامله کنیم؟


چگونه در کوکوین ثبت نام کنیم؟


پیش از این‌که آموزش ترید در کوکوین را آغاز کنیم، باید ابتدا در این صرافی ثبت نام کنید. اگر ثبت نام کرده‌اید، بخش بعدی را بخوانید، در غیر این صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

1-وارد وب‌سایت اصلی کوکوین (Kucoin.com) شوید.
 
2-در گوشه بالایی سمت چپ صفحه روی گزینه ثبت نام (Sign Up) بزنید.
 
3-در پنجره ظاهر شده باید ابتدا با قوانین و مقررات صرافی موافقت کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید. (پیش از موافقت با قوانین، آن‌ها را با دقت مطالعه کنید.)
 
4-حال صفحه ثبت نام به نمایش در می‌آید. در این بخش ایمیل خود را بنویسید و برای حسابتان یک رمز کاربری تعریف کنید. (حتما رمز خود را یادداشت کنید تا بعدها به فراموشی نسپارید.)
 
5-اگر کد معرف دارید می‌توانید در بخش انتهایی وارد کنید. در غیر این صورت next را بزنید.
 
6-در مرحله بعد باید ایمیل خود را تایید کنید. بنابراین به ایمیل خود بروید و بر لینکی که در ایمیل برای شما ارسال کرده‌اند، بزنید.

مراحل ثبت نام تکمیل شد. برای ادامه می‌توانید احراز هویت کنید تا از خدمات بیشتری برخوردار شوید. اما این موضوع اختیاری است و در صورت نداشتن تمایل می‌توانید انجام ندهید. تنها تفاوتی که احراز هویت ایجاد می‌کند این است که سقف واریز و برداشت روزانه را افزایش می‌دهد.

اما حتما اپلیکیشن Google Authenticator را روی گوشی خود نصب کنید و کد دو عاملی صرافی را فعال سازید تا در صورت فراموشی رمز بتوانید حساب خود را باز گردانید.


آموزش ترید در صرافی کوکوین


حال که ثبت نام کرده‌اید، وارد حساب کاربری خود شوید. سپس برای واریز ارز به حساب خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1-در حساب کاربری خود روی گزینه Asset بزنید.
 
2-رمز ارزی را که می‌خواهید انتقال دهید، در بخش سرچ جستجو و سپس انتخاب کنید.
 
3-در کنار رمز ارز انتخابی روی گزینه deposit بزنید.
 
4-حال آدرس کیف پول را کپی کرده یا بارکد آن را اسکن کنید.
 
5-پیش از تکمیل تراکنش آدرس کیف پول را بررسی کنید تا اشتباه نباشد.

در نهایت پس از اتمام کار می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های خود را در بخش deposit history ببینید. با ادامه استفاده از نکات آموزش کوکوین می‌توانید اولین پیشنهاد خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

1-گزینه Market را پیدا کنید و روی آن بزنید.
 
2-از فهرست به نمایش درآمده رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Trading را در کنار آن بزنید.
 
3-برای خرید بخش Buy را با مبلغ مورد نظر خود پر کنید و روی گزینه آن بزنید تا پیشنهاد شما ثبت شود.
 
4-برای فروش همین روند را در بخش Sell تکرار کنید.

اگر می‌خواهید پیشنهاد‌های خرید یا فروش خود را در صرافی کوکوین ببینید، در قسمت تاریخچه معامله‌ها روی گزینه Open order یا پیشنهاد‌های فعلی بزنید.


بهترین روش کسب درآمد از صرافی کوکوین


در این مطلب تنها به بخشی از آموزش ترید در صرافی کوکوین پرداختیم. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر یاد بگیرید و بتوانید حرفه‌ای‌تر در این پلتفرم فعالیت کنید، بهتر است عبارت «آموزش جامع صرافی کوکوین امید فدوی» را در گوگل جستجو کنید.

با کلیک روی اولین لینک وارد صفحه زیر خواهید شد.
 
 
 
چگونه در صرافی کوکوین معامله کنیم؟
 

در این صفحه امید فدوی کارشناس ارزهای دیجیتال به‌صورت کامل تمام بخش‌های مرتبط با این صرافی را به شما آموزش داده است. علاوه بر این با ورود به این صفحه می‌توانید از تخفیف کارمزدهای کوکوین را دریافت کنید.

یعنی علاوه بر یادگیری رایگان آموزش کوکوین و افزایش دانش خود، سود معامله‌هایتان را در این پلتفرم افزایش می‌دهید. پس منتظر چه هستید؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها