رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:

سند چشم‌انداز پیشرفت شهر هرچه سریع‌تر آماده شود

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه از بودجه‌ریزی تا نقشه تفصیلی و طرح جامع باید بر اساس سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی شهر همدان باشد، گفت: تدوین سند چشم‌انداز پیشرفت شهر در اولویت و دستور کار قرار گرفته و شرکت مشاور اقدامات انجام شده در این خصوص را در صحن شورا ارائه داده و شورا نیز برای اتمام هر چه سریع‌تر آن کمک کند.
کد خبر: ۱۳۶۷۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در نطق پیش از دستور جلسه صحن با اشاره به اهمیت و ضرورت تدوین برنامه راهبردی و سند چشم‌انداز پییشرفت شهر و با دفاع از کلیت آن، اظهار کرد: در سنوات گذشته سند چشم‌انداز 20 ساله مطرح و شهرداری با تلاش به منظور تحقق آن، قراردادی با مشاور منعقد کرده است اما این سند هنوز ابهاماتی دارد.
وی با بیان اینکه شهر برای رشد در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه شهرسازی نیازمند نقشه راه و الگویی است که تمام اقتضائات را پیش‌بینی کند، گفت: متأسفانه دچار نوعی روزمرگی شده‌ایم و هر کس برای احداث بنا در شهر اقدام می‌کند و مسئولان نیز از روی خوش‌بینی مجوز می‌دهند.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان بیان کرد: در بسیاری از ظرفیت‌ها و فضاهای خالی سطح شهر بدون الگو ساخت و سازها انجام می‌شود.
صفری‌افلاکی با تأکید بر اینکه گاهی تصمیمات نقطه‌ای و بدون در نظر گرفتن ملاحظات اتخاذ می‌شود، افزود: گاهی عنوان می‌کنند که تدوین چشم‌انداز بعد از تصویب طرح جامع شهری باشد که این موضوع قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه طرح جامع شهری در افق 10 ساله تدوین می‌شود، تصریح کرد: اما در چشم‌انداز پیشرفت شهر محدودیتی نداریم و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این حوزه در کلیات باید مقدم بر همه چیز باشد و ممکن است در فروع قابل اصلاح باشد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: بودجه‌ریزی در شهرداری باید بر اساس یک الگو باشد و فکر نمی‌کنم در بودجه ارائه شده به شورا بتوانیم بیش از 10 درصد در جابجایی‌ها موثر باشیم.
صفری‌افلاکی با طرح این سوال که عمده بودجه بر اساس چه ضابطه، الگو و نقشه راهی تدوین می‌شود، خاطرنشان کرد: از بودجه‌ریزی تا نقشه تفصیلی و طرح جامع باید بر اساس سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی شهر همدان باشد.
وی با تأکید بر اینکه شورای شهر باید تدوین سند چشم‌انداز پیشرفت شهر را در اولویت و دستور کار قرار دهد، یادآور شد: شرکت مشاور باید اقدامات انجام شده در این خصوص را در صحن شورا ارائه دهند و شورا نیز برای اتمام هر چه سریع‌تر آن کمک کند.
کاوسی‌امید: آموزش نیروهای شهرداری بر اساس یک دستورالعمل مشخص ضروری است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها