مدیر سازمان حج و زیارت استان یزدخبرداد؛

اعزام یک هزارو 680 نفرزائر یزدی به حج تمتع

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه الغدیر نیز از برگزاری کنگره 4هزارشهید روحانی در قم خبر داد و گفت : 134 تن از این شهدا مربوط به استان هستند .
کد خبر: ۱۳۶۷۳۱۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ، حجت الاسلام کاظم کریم بیگی اظهار داشت : کنگره شهدا ی روحانی از سال 1378 درمجموعه نمایندگی سپاه الغدیر کارخود را اغاز کرده و تاکنون 35 یاواره استانی و 710 یادواره شهرستانی برگزارکرده است .

وی افزود: کنگره 4 هزارشهید روحانی قراربود سال گذشته برگزارشود ولی به دلیل بیماری کرونا لغو شد و امسال 4خردادماه با سخنرانی رئیس جمهوردر شهر قم و جوار مضجع شریف حضرت معصومه (س) این گنگره برگزارمی شود .

کریم بیگی تصریح کرد: درجهت شناخت پیش از پیش شهدای روحانی مستنداتی در خصوص 4 هزار شهید روحانی تهیه شده و بالغ بر 6هزار برگ در 70هزارعنوان مستند سازی انجام شده  و همچنین مستندات دیگر تلویزیونی و تالیف کتاب های فروانی  در خصوص تعدادی از شهدا انجام گرفته است .

وی ازتشریح برنامه های مرتبط با این کنگره در استان خبرداد و گفت : هدف از برگزاری این کنگره تبیین نقش روحانیون و پیشتازی این قشردر دوران قبل ازنقلاب ، دوران بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس تاکنون است چرا که از سال 57 به بعد و قبل از انقلاب ما شهدای روحانی زیادی داشتیم.

کریم بیگی خاطرنشان ساخت: درراستای برگزاری گنگره شهدای روحانی در استان اقداماتی همچون فضا سازی شهرستان ها، استفاده ازتمثال شهدا، ارائه گزارشی ازحضورموثرطلاب و رحانیون درجبهه ها پیش از خطبه ها ی نمازجمعه توسط  مسئولان دفاتر نمایندگی شهرستان ها انجام گرفته است . 

 مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه الغدیرگفت: تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه های علمیه و جامعه همچنین تجلیل از مقام شهدای روحانی و تحت تاثیر قرار دادن فضای عمومی کشور با ترویج فرهنگ شهادت از مهمترین اهداف این کنگره  است .

 وی افزود : استان یزد 134 شهید روحانی دارد که 123 شهید روحانی بسیجی و 11 شهید روحانی پاسدار، 27شهید متاهل ، 42شهید ملبس و 28شهید روحانی نیز از فرماندهان جنگ بوده اند .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیرگفت : سه شهید روحانی شهید ترورهستند و 16شهید روحانی نیز شهدای غواص به شمار می روند و سه نفر از شهدای روحانی نیز شهید جاوید الاثر هستند و 44نفر نیزشهید تفحص هستند .

وی افزود: استان یزد دو شهید روحانی حادثه منادارد که شهید حجت الاسلام برهان شهید شاخص این عرصه است  که هم خود شهید و هم پدر شهید هستند.

کریم بیگی خاطرنشان ساخت : استان یزد 4 هزارشهید تقدیم انقلاب کرده که 134 نفر از این تعداد شهدای روحانی هستند .

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها