نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه روحانیون تاثیر گذاری بسیار خوبی در جبهه ها روی رزمندگان و حتی نیروهای دشمن داشتند گفت: روحانیون وطلاب درجبهه ها چندین نقش را همزمان ایفا می کردند و بسیاری از انها نقش تبلیغ وفرماندهی را در کنار هم انجام می داددند
کد خبر: ۱۳۶۷۳۱۳

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ، ایت الله ناصری در نشست خبری کنگره ملی 4هزار شهید روحانی که قرار است 4خرداد در استان قم برگزارشود اظهارداشت : در استان یزد روحانیون مبارز در مسیر اسلام  و انقلاب جانفشانی کردند و در راه خدا به شهادت رسیدند .

وی افزود: اغلب این روحانیون شهید افراد تاثیر گذارو فاضل بودند و حضورانها در جبهه ها رکن اساسی برای تقویت روحیه و آرامش رزمندگان بود ودر بسیاری از موارد حتی هم به موعظه دشمنان می پرداختند.

ناصری تصریح کرد: روحانیون حتی در جبهه ها نیز کاروعظ وارشاد را به درستی انجام می دادند و تعدادی این افراد توانسته بودند تاثیر گذاری بسیار خوبی روی رزمندگان و حتی نیروهای دشمن داشته باشند .

 امام جمعه یزد گفت : حرکت روحانیون درجبهه ها بسیار پربرکت بود وبسیاری به عنوان تکلیف و وظیفه الهی درمیدان جنگ حاضر شده و علاوه بر سخنرانی و وعظ ، رزم مسلحانه نیز داشتند و برخی از این عزیزان نیزبه مقام شامخ شهادت نائل امدند .

وی ادامه داد : روحانیون هدایتگرانسانها به سوی خداوند بودند وروحانیون حاضر درجبهه ها همواره فضای معنوی خوبی برای رزمندگان فراهم می کردند و این کار برای این بود که رزمندگان با خدا ارتباط برقرار کنند و این ارتباط معنوی توسط روحانیون القا می شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: درزمان جنگ احساس مسئولیت درمیان روحانیون و طلاب در سطح بالایی وجود داشت و امیدواریم با برگزاری این کنگره ها ویادواره ها سیره این شهدا نیزبه درستی تبیین شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها