صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل از روند ساخت کمربندی غربی شهر زاهدان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۷۲۸۰

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید اظهارداشت: عملیات ساخت قطعه یک کمربندی غربی زاهدان بطول ۱۴ کیلومتر از میدان راه و ترابری تا تقاطع غیر همسطح خلیج فارس به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی تیرماه سال گذشته آغاز و با پیشرفت فیزیکی مطلوب اسفندماه سال گذشته سه کیلومتر آن با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

 

عطاء اله اکبری با اشاره اهمیت احداث باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان گفت: با توجه به اینکه کمربندی کنونی شهر زاهدان به دلیل شهرک‌های مسکونی که در اطراف ساخته شده عملا نقش و عملکرد ترافیک برون شهری خود را از دست داد و آمار تصادفات در دهه گذشته افزایش زیادی یافت این اداره کل با توجه به جایگاه مهم راه‌های ارتباطی این کلانشهر و همچنین ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین از خارج شهر و کاهش بار تصادفات احداث این پروژه مهم راه سازی را در اولویت کاری خود قرار داد.

 

وی گفت: برای تکمیل و ساخت این پروژه مهم شهر زاهدان بیش‌از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا در بازده زمانی ۲ سال تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت شهر زاهدان که به عنوان حلقه پیوند دهنده بخش مهمی از زنجیره ارتباطی جنوب شرق بشمار می‌رود تصریح کرد: این اداره کل با توجه به جایگاه مهم راه‌های ارتباطی این کلانشهر و همچنین ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از خارج شهر و کاهش بار تصادفات ساخت این کمربندی را به عنوان یک ضرورت مورد توجه ویژه قرار داد.

 

شایان ذکر است معاون اجرایی رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت. وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای بهشت مصطفی (ص) زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

 

بازدید از کمربندی غربی شهر زاهدان، تصفیه خانه زاهدان، نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان، پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، بزرگراه زاهدان- خاش و راه آهن زاهدان- خاش، بازدید از ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری دهکده المپیک زاهدان، بازدید از فروشگاه‌ها موادغذایی اتکا و رفاه از مهمترین برنامه های سفر یکروز معاون اجرایی رییس جمهور به سیستان و بلوچستان است.

 

همچنین شرکت در جلسه شورای راهبردی، بازدید از حاشیه شهر زاهدان و جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان و جلسه تنظیم بازار این استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون اجرایی رییس جمهور به زاهدان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها