توصیه‌ ای بر اساس نتایج یک مطالعه؛

با این دهانشویه دندان‌هایتان را سفید کنید

تقریبا بیشتر مردم جهان در طول زندگی خود نیاز به خدمات دندانپزشکی پیدا کرده و در این میان بسیاری از دندان ها نیاز به عصب کشی و روت کانال دارند. حال سوال مهم مطرح شده این است که یک دندان عصب کشی شده چقدر دوام می آورد؟
کد خبر: ۱۳۶۷۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، محققان می گویند اگر دندانی را تحت عمل روت کانال، عصب کشی و درمان ریشه قرار دهید، می توانید انتظار داشته باشید که دندان شما حدود ۱۱ سال زنده بماند.

در حقیقت دندان و بخش داخلی ان یک بافت زنده محسوب می شود که طی این فرایند نابود شده و از بین می رود.

در شرایط عادی، برای مدتی، کانال های ریشه می توانند دندان های شما را از پوسیدگی یا مشکلات حفظ کنند، اما دندان بدون عصب و بافت زنده، در نهایت شکننده شده و می میرد.

دندان هایی که درمان کانال ریشه دریافت کرده و سپس پر شوند و روکش دندان را دریافت کنند حدود ۲۰ سال عمر می کنند.

از سوی دیگر دندان هایی که پس از عصب کشی هیچ نوع روش محافظتی ترمیمی دریافت نمی کنند حدود شش سال و نیم سال عمر خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمانی که این فرآیند ممکن است طول بکشد، محققان داده های بیش از ۴۶ هزار بیمار را که تجربه عصب کشی در ۹۹ مطب دندانپزشکی در سراسر ایالات متحده داشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر تانکام تیوالی کاکات Thankam Thyvalikakath نویسنده اول این مطالعه و مدیر انفورماتیک دندان در موسسه Regenstrief و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایندیانا در ایندیاناپولیس درباره موضوع فوق گفت: یافته‌ های ما بر اساس داده‌های دنیای واقعی و در مورد طیف وسیع‌ تری از بیماران، نه فقط بیمارانی که در سیستم ‌های بهداشتی بزرگ خدمات دندانپزشکی دریافت می ‌کنند یا کسانی که بیمه شده‌ اند، اطلاعاتی ارزشمند ارائه می ‌کند. این اطلاعات می تواند برای افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه خدمات دندانپزشکی استفاده شده و به بیماران و دندانپزشکان کمک کند تا تصمیمات مراقبتی بهتری بگیرند.

این مطالعه نشان داد که میانگین زمان بقای دندان پس از عصب کشی و روت کانال ریشه حدود یازده سال و یک ماه بود به این معنی که دندان نیمی از مردم بیشتر از این مدت زمان و دندان نیمی دیگر برای مدت زمان کمتری دوام آورد.

این مطالعه همچنین نشان داد که عوامل متعددی می توانند طول عمر دندان عصب کشی شده را طولانی یا کوتاه کنند البته دندان هایی که درمان کانال ریشه دریافت کرده و سپس پر شوند و روکش دندان را دریافت کنند حدود ۲۰ سال عمر می کنند.

از سوی دیگر دندان هایی که پس از عصب کشی هیچ نوع روش محافظتی ترمیمی دریافت نمی کنند حدود شش سال و نیم سال عمر خواهند کرد.

منبع: سیناپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها