سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، حدود هزار فروند پهپاد اوکراینی ساقط شده اند.
کد خبر: ۱۳۶۷۲۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه تعداد ۱۱ فروند پهپاد اوکراینی را در منطقه «خرسون» رهگیری و منهدم کرده است.

کوناشنکوف همچنین افزود که علاوه بر این، دو راکت شلیک شده از سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» نیز در منطقه «خارکیف» رهگیری و نابود شدند.

وی با اشاره به این مسئله که روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین حدود یک هزار پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است، ادامه داد: از زمان آغاز عملیات نظامی، در مجموع تعداد ۱۷۴ فروند هواپیما، ۱۲۵ فروند بالگرد، ۹۷۷ فروند پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشک ضدهوایی، ۱۹۸ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۰۸ پرتابگر چندگانه راکت منهدم شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه ۴۱ مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی، ۷۶ واحد توپخانه و خمپاره شامل ۳ سامانه خمپاره انداز «گراد» را منهدم کردند.

کوناشنکوف در پایان افزود که جنگنده‌های روسی سه پست فرماندهی و ۲۶ منطقه تجمع نیروها و انبار مهمات اوکراینی‌ها را هدف قرار دادند و بیش از ۲۱۰ ملی‌گرای اوکراینی را کشتند. همچنین ۳۸ واحد تجهیزات نظامی اوکراین نیز از کار افتاد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها