لیورپولی‌ها برای گرفتن جام از سیتی، انتظار معجزه دارند

بازی تاج و تخت؛ سکانس پایانی

آنهایی که فوتبال انگلیس را در ابتدای قرن کنونی دنبال می‌کردند، بر این مطلب صحه می‌گذارند که تمام رقابت‌ها در دو تیم و در دو مربی خلاصه می‌شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۲۰۹

سِر الکس فرگوسن با شاگردانش در منچستر یونایتد بود و آرسن ونگر هم با شاگردانش تیمی فوق‌العاده در آرسنال ساخته بود.

پس از پایان دوران این دو اسطوره در فوتبال جزیره، دیگر خبری از آن دو قطبی جذاب و تماشایی نبود و کمتر کسی هم تصور می‌کرد به همین زودی‌ها رقابتی در این سطح در انگلیس شکل بگیرد؛ تا این‌که پای پپ گواردیولا و یورگن کلوپ به فوتبال انگلیس باز شد.

طی ۶-۵ فصل اخیر، بازی‌هایی که لیورپول و من‌سیتی با هدایت این دو مربی انجام داده‌اند یکی از دلایل اصلی جذابیت فوتبال جزیره بوده است. در این نبرد ۳ بار پپ جام را بالای سر برده و یک بار هم کلوپ به این موفقیت نائل شد.حالا فصل ۲۲-۲۰۲۱ به نقطه پایانی خودش رسیده و فقط یک ۹۰ دقیقه دیگر مشخص می‌کند که تاج قهرمانی بر سر تیم پپ قرار می‌گیرد یا تیم کلوپ.

جدال آخرین سهمیه

تا همین چند هفته پیش، طرفداران آرسنال یکی از خوشحال‌ترین هواداران دنیای فوتبال بودند. تیم‌ محبوب‌شان در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد بود و از این‌که می‌توانند بعد از حدود ۷ سال بار دیگر به این بازی‌ها برگردند، سر از پا نمی‌شناختند. اما حالا و در آخرین بازی لیگ، توپچی‌ها برای محقق شدن این آرزو به چیزی شبیه معجزه نیاز دارند.

تاتنهام با آنتونیو کونته این هفته‌ها به روند خوبش ادامه داده و حالا توانسته با دو امتیاز بیشتر از آرسنال، در رده چهارم باشد.

اسپرها برای قطعی کردن سهمیه خود، فقط به یک تساوی در خانه نوریچ نیاز دارند. در آن طرف، آرسنال باید اول بتواند اورتون را شکست دهد و در طرف دیگر ماجرا، منتظر برد نوریچ باشد.

روز مرگ و زندگی

همین دو فصل پیش بود که لیدزیونایتد با آن طرفداران پر شور و حالش به لیگ‌برتر بازگشت، اما اصلا فکر نمی‌کرد امشب برای بقا در لیگ جزیره بجنگد. این تیم در آخرین بازی باید در زمین برنتفورد به میدان برود و تازه در صورت پیروزی، نیمی از راه بقا را طی کرده است.

نیم دیگر این ماجرا را بازی برنلی و نیوکاسل مشخص می‌کند. برنلی همچون لیدز ۳۵ امتیازی و فقط به خاطر تفاضل گل بهتر، در رده هفدهم قرار گرفته است.

این تیم در هفته آخر باید مقابل نیوکاسل قرار بگیرد تنها مزیتش نسبت به لیدز این است که در ورزشگاه خانگی پا به این بازی مرگ و زندگی می‌گذارد.

ایمان بیات‏فر - عضو کانون هواداران لیورپول: 
هیچ فاتحی به اتفاق و حادثه، اعتقاد ندارد

رسیدیم به آخر خط! یکشنبه شب، یکم خردادماه ۱۴۰۱‌، تکلیف قهرمان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ‌برتر انگلیس مشخص شده واحتمالا آن موقع، همه ما رفتیم پی کار خودمان! یا لیورپول یا منچسترسیتی. جدال در روز آخر فصل. همه چیز مثل فیلم «نیمروزِ» فرد زینه‏مان شده، قصه «هادلی ویل کین» کلانتر شهر و «فرانک میلر» تبهکاری که با قطار نیمروز و به قصد انتقام از او به آن شهر خواهد آمد. چند روز است که با خودم مدام زمزمه می‏ کنم : « برای شکست دادن سیتیِ گواردیولا به دو تیم و دو قدرت احتیاج است!»

کلوپ با لیورپول باید از سد وولورهمپتون بگذرد و امیدوار باشد تا استون‌ویلای استیون جرارد، سیتی را شکست دهد یا درنهایت مقابلش به یک تساوی دست یابد. اتفاقی در دراماتیک ‏ترین حالت ممکن، فکر می‏ کنم اگر لیورپول به این شکل قهرمانِ این فصل لیگ‌برتر شود، این قصه تا سال‏های سال در ذهن طرفداران فوتبال ماندگار خواهد شد. جرارد با رهبری بدون نقص استون‌ویلا می‏تواند خاطره روز ۲۷ آوریل ۲۰۱۴ را از ذهن همه پاک کند، همان بازیِ مقابل چلسی، سُر خوردنش و گل «دمبه با»...و از دست رفتن قهرمانی آن فصل برای لیورپول و ... حالا ثانیه‏ ها برای عاشقان فوتبال یا حداقل طرفداران لیورپول و سیتی به شماره افتاده، اما یادمان نرود، تمام لیورپولی ‏ها، هفته‏ هاست بارها این مدل قهرمانی را در ذهن‏شان مرور کرده‏ اند و مگر نه این‌که : «اگر بتوانی تجسمش کنی، آن را جذب می‌کنی و به آن دست پیدا می‌کنی؟»

حسین خلیلی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها