کد خبر: ۱۳۶۷۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۰ مملو از نگرانی برای هواداران اینتر شد. گروه قبراق کونته پس از فتح اسکودتو متلاشی شد. لوکاکو و اشرف قربانی تداوم مالکیت چینی و البته کرونا شدند. کونته بی درنگ از پست خود کنار رفت. نقل و قول‌ها در مورد آینده، از پاسکاری آرزو‌ها میان شب‌های اروپایی و ستاره دوم، به زمزمه کسب سهمیه‌ی اروپایی تقلیل پیدا کرد.

اینزاگی با سماجت به موقع ماروتا، از زیر دستان چغر لوتیتو خارج شد و فرمانده جدید آپیانو بود. شخصیت متفاوت سیمونه با سرمربی سابق، پیش بینی هر چیزی از آینده را راز آلود‌تر می‌کرد. عمق ترکیب با خرید‌های ارزان مدیریت حفظ شد و کیفیت هم بنظر در قواره‌ی ادعای سهمیه‌ای باشگاه بود.

نکته مجهول معادله، سیمونه اینزاگی جوان بود. عدم اطمینان به هر خروجی زیر نظر مربی جدید طبیعی به نظر می‌آمد. هفته به هفته تیم خشک کونته با روغن کاری استادانه اینزاگی، نمایشی دلپذیرتر از قبل نشان می‌داد و گویی بی توجه به تراژدی پایان فصل قبل، خط‌های پایان رقابت‌های مختلف با شوق بچگانه‌ای یک به یک محو می‌کرد.

سوپرکاپ ایتالیا و صعود به دور بعدی چمپیونز لیگ هر دو پس از ده سال توام با صدرنشینی در سری A شد. سیل تحسین‌ها سرازیر شد و تیم جذاب اینزاگی را به باتلاق برد. سریال ناکامی در سری A با باخت در دربی شروع شد و دوباره تردید‌ها از راه رسید و تا قبل از بازی اروپایی در آنفیلد ادامه دار بود.

آنفیلد، امتحان شخصیت اینتر و اینزاگی شد. تاثیر برد مقابل تیم بدون باخت کلوپ شگفت انگیز بود. بغض حذف از اروپا، اینتر را دیوانه کرد. تقلا برای خروج از هفته‌های بدون برد با تعهد بالا ادامه پیدا کرد. گروه پاسخ واضحی داشت. ما قهرمان نصف و نیمه نیستیم!

باخت تلخ در دربی لیگ، با پیروزی مقتدرانه در جام حذفی پاسخ داده شد. با هتریک در شکست دادن دشمن قدیمی، یک رکورد صد ساله شکسته شد و کوپا ایتالیا از راه رسید.

پا‌های لرزان رادو نفس تیم را گرفت، اما قطع نکرد. در فاصله چند ساعت به پایان فصل، قطعی‌ترین حکم در مورد هویت تیم اینزاگی، تعریف نشدن خط پایان است. کمال گرایی ملموس و یک وسواس دائمی برای برنده شدن در تمام جنگ‌ها، امید را مجبور به زنده ماندن کرده است.

درکنفرانس خبری پس ازآخرین بازی، وقتی خبرنگاران با طعنه به سهل انگاری در مقاطعی از لیگ به دنبال حسرت بزرگ فصل اینزاگی در سرزمین چکمه بودن، شب اروپایی آنفیلد جواب قاطع و تکراری سرمربی بود. پیام مربی واضح است: تیم من با شکست‌ها قوی‌تر برمی‌گردد!

اینتر نیازمند به تکرار تاریخ

به گواه آمار، اینتر اینزاگی بهترین تیم این فصل سری A از نظر گل زده و امید گل (xg) بوده است و فقط یک گل بیشتر از میلان خورده است. اینتر دو جام ممکن در ایتالیا را نیز برده است که در هر دو جام با غلبه بر رقیب سنتی خود یعنی یوونتوس، توانسته سوپرجام و جام حذفی را از آن خود کند. با وجود تمام این برتری‌ها، لغزش بد موقع در دیدار برابر بولونیا، سرنوشت قهرمانی لیگ را از اختیار این تیم خارج کرد. حال اینتر برای کسب سه گانه داخلی نیازمند معجزه‌ای از جنس پنجم می ۲۰۰۲، ولی این بار در شهر ساسولو است. با این تفاوت که میلان در نقش اینتر ظاهر شود و ساسولو در نقش لاتزیو! قطعا پنجم می ۲۰۰۲ یکی از غم آلود‌ترین روز‌های تاریخ برای طرفداران نراتزوری است. عصر یک شنبه‌ای که با باختی عجیب در برابر لاتزیو، قهرمانی را به رقیب سنتی خود یعنی یوونتوس واگذار کردند.

رقیب میلان نشان داده است که می‌‎تواند برای هر تیمی مشکل ساز باشد. این تیم در رقابت‌های لیگ امسال موفق به بردن اینتر، میلان و یوونتوس شده است. آیا این تیم میتواند به مانند لاتزیوی ۲۰۰۲ سرنوشت قهرمانی را تغییر دهد؟ همه دنیا منتظر هستند ببینند که در یک عصر یک شنبه‌ی دیگر، تکلیف قهرمانی سری A چه میشود؟!

منبع: کانون هواداران اینتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها