امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت:مسئولان فیروزکوه برای به فعلیت رسیدن ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری در شهرستان و دانش بنیان شدن، دو کار مهمِ "ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با کشاورزی، دامداری و گردشگری در شهرستان" و "دعوت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه‌ها به شهرستان" بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۶۳
 

به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، گفت: سیره زندگی مرحوم آیت الله فاطمی نیا در احترام به همسر و کار در خانه برگرفته از روایات نورانی اهل بیت علیهم السلام است.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات اهل بیت، هرکس کمک به همسر کند و کسر شأن خود نداند، بی حساب وارد بهشت می‌شود و کفاره گناهان اوست.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: در اسلام عزیز، خوب همسرداری و تربیت فرزندان، برای بانوان ثواب جهاد دارد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به هفته ملّی جمعیت، بیان داشت: بزرگترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی جوان و با نشاط است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۶۵ که نرخ فرزند آوری ۶.۵ بود، تا سال ۱۳۹۹ به نرخ ۱.۶ رسیده است؛ یکی از سریعترین آمارهای کاهش جمعیت در طول تاریخ بشریت در این مدت اتفاق افتاد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: راهی که اروپا در طول ۱۵۰ سال طی کرد و الان شدیداً پشیمان و در صدد جبران هستند، متاسفانه ما در طول ۳۰ سال طی کردیم.

وی تصریح کرد: برژینسکی نظریه پرداز آمریکایی به سیاستمداران کشورش توصیه می‌کند که نیازی به جنگ نظامی علیه ایران نیست، با این آمار جمعیتی، ایران در آینده به بحران خواهد رسید.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: همه مسئولان و کسانی که دغدغه آینده ایران را دارند، باید تلاش کنند تا کشور از بحران نجات پیدا کند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: از مجلس بابت تصویب و ابلاغ “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” تشکر میکنیم و از دولت می‌خواهیم با جدیت این قانون را اجرایی کند.

وی افزود: پیری جمعیت، مشکلات زیاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای کشور در پی خواهد داشت.

امام جمعه فیروزکوه گفت: بسیاری از کارشناسان، از “تک فرزندی” برحذر داشته اند که موجب مشکلات رفتاری و عاطفی برای فرزند خواهد شد؛ برخی روانشناسان برجسته، تک فرزندی را خیانت ناخواسته در حق فرزند می‌دانند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: شهرستان فیروزکوه، دارای ظرفیت‌های مهم کشاورزی، دامداری و گردشگری است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: مسئولان فیروزکوه برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها و دانش بنیان شدن، دو کار مهمِ “ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با کشاورزی، دامداری و گردشگری در شهرستان” و “دعوت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه‌ها به شهرستان” بر عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها