جلسه مجمع عمومی شبکه تحقیقات دیابت کشور با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رئیس و دبیر شبکه تحقيقات ديابت ، ذی نفعان مدعو، اعضای حقیقی و حقوقی شبکه و همچنین جمعی از اساتید عضو شبکه به دو صورت مجازي و حضوري پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401، در محل دبیرخانه این شبکه واقع در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در ابتدای این نشست دکتر باقر لاريجاني رئیس پیشین شبکه تحقيقات ديابت ضمن خوشامدگویی با اشاره به تاريخچه ايجاد شبکه تحقيقات ديابت مباحث و طرح هاي درون شبکه اي به مرور فعاليت هاي انجام شده در طي سال هاي گذشته به تفکيک در سه بخش آموزشي، پژوهشي و مراقبت ديابت پرداخت.

در ادامه این نشست: دکتر داود خليلي مسئول شبکه های تحقیقات سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اهميت شبکه سازی در کشور بر حمايت معاونت تحقيقات و فن آوري وزارتخانه از ساختار شبکه تأکيد نمود.

وی همچنين اظهار داشت: حمايت از شبکه ها نبايد از زمان تدوين پروپوزال باشد بلکه بايد از همان ابتداي شکل گيري شبکه به صورت فراهم سازی بستر و ابزار مناسب براي تبادل ايده ها و امکان ارائه نوآوري ها باشد و درمحيطي انجام گيرد که همه ذينفعان اعم از عموم مردم، مراکز آکادميک، انجمن هاي مردمي، نهادهاي سياستگزار، بخش خصوصي و صنعت هم افزايي داشته باشند.

دکتر خلیلی در انتها توضيحاتي در زمينه تجربيات و دستاوردهاي کشورهاي مختلف پيرامون نحوه شکل گيري، مديريت و فعاليت هاي شبکه هاي تحقيقاتي ارائه نمود.

در بخش دیگری از این جلسه و در آیین برگزاری انتخابات شورای راهبردی، دکتر ندا مهرداد معاون تحقيقات و فن آوري پژوهشگاه علوم غدد و متابوليسم مواردي را در خصوص مراحل اجرايي برگزاري جلسه، شناسايي ذينفعان و معرفي به وزارتخانه و اطلاع رساني از مجراهای مختلف به اعضا برای شرکت در مجمع عمومي و انتخابات شوراي راهبردی شبکه ايراد نمود.

در ادامه دکتر علی عليزاده معاون اجرایی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بیان ديدگاه این معاونت در خصوص شبکه ها پرداخت و اظهار داشت: مهمترين برنامه اين معاونت بحث ساماندهي و حمايت شبکه هاي تحقيقاتي در کشور است. وی همچنین از شبکه تحقيقات ديابت کشور به عنوان شبکه اي ساختارمند، منظم و توانمند نام برد.

سپس دکتر نازلی نمازي معاون پژوهشی مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه، داوطلبین حقیقی و حقوقی عضویت در شورای راهبردی شبکه تحقیقات دیابت را با نمایش رزومه مختصری از افراد داوطلب به جمع حاضر معرفی کرد و در ادامه نکات مهم آیین نامه برگزاری مجمع عمومی شبکه های تحقیقات را یادآور شد.

پس از اعلام لیست نهایی داوطلبان راي گيري الکترونيکي از طريق لينک ارسال شده در سامانه مجازي انجام شد و در ادامه شورای راهبردی شبکه تحقیقات دیابت با حضور اعضای جدید تشکیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها