مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی

تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی به پایان رسید

با اتمام تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 3 گازی نیروگاه شهید رجایی، آخرین برنامه تعمیرات واحدهای این نیروگاه پایان یافت.
با اتمام تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 3 گازی نیروگاه شهید رجایی، آخرین برنامه تعمیرات واحدهای این نیروگاه پایان یافت.
کد خبر: ۱۳۶۷۰۳۲

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، در تکمیل اجرای برنامه های تعمیراتی واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، واحد شماره 3 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی 123 مگاوات که به منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود پس از اتمام برنامه های تعمیراتی، دوباره به شبکه ی سراسری پیوست.

ابوالفضل موتابها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در توضیح نتایج تعمیرات واحد شماره 3 گازی گفت: در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، 1487 فعالیت تعمیراتی در قالب 13 بسته و برنامه ی تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ که به تعویض کامل قطعات اصلی آن انجامید، کمپرسورهای اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض گردید.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در ادامه افزود: مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل ها و پره های توربین، انجام تست های غیرمخربNDT، تست  و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ های 400 ولت، استارتر های MCC بریکرهای 400ولت و6/6کیلو ولت و...، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی  از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.

موتابها افزود: در آخرین برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله های حفاظتی ژنراتور و تست های الکتریکی ترانس استیشن وترانس های محلی، دمونتاژ ومونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون  ترانسمیترهای فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی، از دیگر اقداماتی بود که به انجام رسید.

با پیوستن دوباره واحد شماره 3 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان 1401، با آمادگی کامل به تولید برق خواهد پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها