رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور | کاهش دما تا ۸ درجه در نوار شمالی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در بیش از ۲۰ استان هشدار داد و از مردم خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.
کد خبر: ۱۳۶۶۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به باد و گرد و خاک که از جمعه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود و روز یک‌شنبه (۱ خرداد ماه) پایان می‌یابد، آورده است: وزش باد شدید، خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی، روز جمعه در آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، مرکزی، همدان، البرز، تهران و قم، روز شنبه در البرز، تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری و لرستان و روز یکشنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، فارس و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

طبق این هشدار افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد دور از انتظار نیست. براین اساس نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و...، خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد آورده است: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و افزایش شاخص آلودگی هوا روز جمعه در گیلان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد و روز شنبه در اصفهان، قزوین، مرکزی، همدان و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

از این رو کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال آسیب به سازهای موقت وجود دارد و نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه‌های حساس، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها