مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تربیت نیروی انسانی مهارت محور یکی از مولفه های افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.
کد خبر: ۱۳۶۶۸۰۲

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای که با هدف افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با تربیت نیروی انسانی ماهر برگزار شد اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقاء مهارت های شغلی و فنی شاغلین واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان یکی از مولفه های افزایش ظرفیت تولید و اشتغال است.

 

علیرضا راشکی افزود: یکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان ، عدم دسترسی به نیروی کار ماهر و متخصص است که هزینه های هنگفتی را جهت تامین نیروی کار ماهر و یا تعمیر دستگاه ها و ماشین آلات از خارج استان می کند.

 

وی تصریح کرد: جهت مرتفع شدن این مشکلات در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مقرر شد با بررسی های کارشناسی در زمینه  امکان سنجی ، نیاز سنجی ،  تقاضا محوری ، اولویت بندی رشته های شغلی و در نهایت تامین نیروی انسانی ماهر واحدهای تولیدی در محیط واقعی کار یعنی بستر کارگاه ها و کارخانه های تولیدی به آموزش و تربیت مهارت محور کارآموزان اقدام شود.

 

وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان  آمادگی کامل و تنگاتنگ خود را در برگزاری دوره های آموزشی در قالب های مشارکتی ، تفاهم نامه و الزام آور با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از طریق تامین و پرداخت منابع اعتباری ، مشوق های مالی و در اختیار قرار دادن فضاهای آموزشی و امکانات مورد نیاز را دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به صاحبان واحدهای تولیدی، مشاغل و اصناف در صورت اشتغال و به کار گیری کارآموزان آموزش دیده از دیگر مزایای این برنامه می باشد.

 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: در این نشست مقرر گردید ، برگزاری دوره های آموزشی به صورت نیازسنجی و با هدف تربیت کارآموزان ماهر و ارتقاء مهارت نیروی انسانی شاغل در کارگاه های آموزشی مجاور با واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی زاهدان میرجاوه، زاهدان کارگاهی ، کنارک و ایرانشهر به عنوان اولین اقدام اجرا و به صورت زمان بندی در سایر شهرک ها و نواحی صنعتی استان گسترش یابد.

 

راشکی بیان کرد: در اختیار گذاردن و فراهم کردن دفتر اداری و امکانات مربوط  به آن جهت استقرار نماینده ای از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در شهرک های صنعتی جهت بررسی کارشناسی نیازسنجی های شغلی و مهارتی کارآموزان و کارگران شاغل در واحدهای تولیدی از دیگر تصمیمات این نشست بود.

 

وی یادآور شد: برگزاری برنامه مشترک فی مابین شرکت شهرک های صنعتی ، پارک علم و فنآوری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از طریق معرفی مشاور ذیصلاح و با نظارت پارک علم و فنآوری استان جهت بررسی نیازسنجی های آموزشی و مهارتی کارآموزان و شاغلین واحدهای تولیدی و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز آن توسط شرکت شهرک های صنعتی باتاکید بر کسب نتایج ملموس نیز از دیگر تصمیمات این نشست بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش نیروی کار ماهر و مجرب یکی ازنیازهای حال حاضر و عامل توسعه اقتصادی و صنعتی استان می باشد و متاسفانه یکی از علل عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان بر اساس میزان اشتغال در صنعت و تولید در مقایسه با استان های همجوار و کشور، کمبود نیروی انسانی مهارت محور می باشد.

 

وی اظهار داشت: ساختار کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  به آموزش  در" همه جا و هر زمان "  در کنار فرهنگ سازی و تغییر نگاه ها و نگرش ها به آموزش فنی و حرفه ای می باشد.بر همین اساس شکل آموزش از فضاهای آموزشی رسمی و سنتی به سوی حضور میدانی و عملیاتی در مراکز تولیدی ، صنعتی و اصناف تغییر پیدا کرده است.

 

جلیل شهریاری خاطر نشان کرد: بایست آموزش هر مهارت و شغلی در اولین گام بر اساس نیازسنجی بازار ، تقاضای واحدهای تولیدی ، نیاز منطقه ای و استانی بررسی کارشناسی و از آن نتایج ملموسی در رفع نیاز واحدهای تولیدی و مشاغل و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به دست آید.

 

وی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از نگاه و رویکرد شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان در تامین نیروی کار ماهر و افزایش مهارت های شاغلین فعلی جهت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان استقبال می نماید و از آمادگی ارائه خدمات آموزشی را هم به صورت کلاس و کارگاه در محیط کارگاه ها و کارخانه ها و هم در بستر فضای مجازی را دارد.

 

 وی ابراز کرد: کارآموزان می توانند در صورت موفقیت در دوره های آموزشی ، گواهی نامه معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را که دارای تاییدیه استانداردهای کشوری و بین المللی است را اخذ و از امکان اشتغال در حوزه های گسترده تری بهره مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها