فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

دستگیری سرشبکه اصلی انتقال مواد مخدر به کشور

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد

کشف بیش از ۱۰۵ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در سال جاری مجموعه فرماندهی انتظامی کشفیات بیش از ۱۰۵ تُن انواع مواد مخدر را داشته است.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، سردار رضایی در حاشیه اجرای طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت درباره بازدید از مرکز نگهداری معتادان متجاهر در کهریزک گفت: امروز یکی از بهترین روزهایی است که من از یک جهت بسیار شاد و خوشحال شدم و از یک جهت بسیار نگران و ناراحت شدم. از اینکه تعدادی از هموطنان ما در این کمپ هستند ناراحت هستم زیرا این افراد خود و زندگی شان آسیب دیده است، اما از جهتی خوشحال شدم که نقش پلیس انقلابی را دیدم. در این صحنه مجموعه پلیس در جمهوری اسلامی ایران از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است.

وی افزود: امروز در این محفل مددجویان گفتند ما اینجا را پناهجو میبینیم و اینجا را عبادتگاه اعلام کردند و گفتند ما اینجا با بصیرت و نماز آشنا شدیم. دنیا بداند این یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است. پلیسی که یک ماموریت دیگری دارد (آرامش و امنیت و برخورد با بدخواهان)، اینجا کار او ایجابی شده است و اینجا مددجویان را جمع آوری کرده و امکاناتی را ایجاد کرده است.

سردار رضایی ادامه داد: در سال جاری مجموعه فرماندهی انتظامی بیش از ۱۰۵ تُن انواع مختلف کشفیات مواد مخدر را داشته است. در رینگهای مختلف مرز و جاده ها مدیریت می‌شود و بعضا ممکن است از بیراهه ها و جای دیگر به تهران برسند و فاتب قبل از اینکه به بازار برسند این مواد را هوشمندانه با دقت و مهارت کشف می‌کند. این کشفیات حدود سه تن بوده است.

وی ادامه داد: البته مردم آنچه خرده فروشان در کوچه و پس کوچه پخش می‌کنند را می‌بینند و باید در این زمینه نیز اقدامات انجام شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ریاست ستاد مقابله با مواد مخدر با ریاست جمهوری است، گفت: از روزی که دولت سیزدهم سر کار آمد ه است شاهد هستم که جلساتی دارند و هدفگذاری خوبی کرده اند، اما موضوعی که اقدام قابل توجهی نیاز دارد، افزایش ظرفیت نگهداری ماده ۱۶ است. ما توانمندی را داریم که ظرف ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت هرچه معتاد متجاهر یا افرادی که آسیب دیده اند را جمع آوری کنیم.

وی گفت: اکنون دغدغه ما ظرفیت نگهداری این افراد است. بخشی از جرائم دیگر نیز ناشی از اینهاست. وقتی معتاد متجاهر را جمع آوری میکنیم خود به خود سرقتهای خرد کاهش پیدا می‌کند. البته دولت و مسئولین این موضوع را در دستور کار دارند، اما با این زمان بندی طولانی ممکن نیست.

رضایی گفت: بخشی از اینها نیز نیاز است که از کمپ‌های سطح ۱۶ خارج و اردوگاهی شوند و این خواست خانواده ها و جامعه و حتی خواست خانواده های آسیب دیده است. به نظر مسئولان باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند و انتظار داریم با امکاناتی که در اختیار دارند کمپ‌ها را بیشتر کنند.

وی افزود: اکنون یکی از دغدغه های مردم در تهران منطقه هرندی و شوش است. ما شناخت و اشرافیت داریم و راهکارها را هم مشخص کردیم. زمانی که خانه های خالی مخروبه در آنجا وجود دارد؛ مشخص است که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدت زمان نگهداری معتادان در مراکز اظهار کرد: در حال حاضر مدت زمان نگهداری ۶ ماه است. باید پزشک و متخصص قطعی کند که پاک شده باشند. برآورد متخصصان این است که مدت زمان نگهداری برای برخی افراد کمتر از یکسال بی معنی است.

رضایی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ما در مرزهای شرقی با کشور افغانستان هم مرز هستیم، گفت: در طول ۲۰ سال گذشته برآورد سازمان ملل نشان می‌دهد که بیش از ۴۵ تا ۵۰ برابر تولید و کشت در افغانستان بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چند روز گذشته با مسئولان ذیربط طالبان در منطقه مرزی تایباد نشست مرزی داشتیم. البته حاکمان طالبان اعلام کردند که مخالف کشت هستند و ما نیز از مسئولان ذیربطشان تشکر کردیم اما هنوز حسی که باید در منطقه و ورود به آن نشان دهد، نمی‌بینیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما این است که مرزهای مشترک باید مشترک مدیریت شود. لذا انتظار ما از مرزهای افغانستان و پاکستان این است کنترل کرده و از ورود مواد مخدر به کشور ما جلوگیری کنند.

به گفته وی، آمارها و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد کشفیات جهان توسط ایران انجام می‌شود. خط مقدم مقابله در بحث مبارزه با مواد مخدر ایران اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها