پرونده قتل آتشین 2 کارگر ساختمانی پیچیده‌تر شد

شاهدانی برای اثبات بی‌ گناهی در 2 جنایت

دیوید میلگارد که به ناحق به مدت 23 سال در زندان بود، در 69 سالگی فوت شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از گلوبال نیوز، دیوید میلگارد، مردی بود که بیش از دو دهه را به دلیل جنایتی که مرتکب نشده بود در زندان کانادا گذراند.

او در نوجوانی به خاطر تجاوز جنسی و قتل گیل میلر، پرستاری در ساسکاچوان، در راه رفتن به محل کارش در سال 1969 محاکمه و به حبس ابد در پشت میله های زندان محکوم شد. 23 سال طول کشید، ارائه مدارک دی ان ای ، کار خستگی ناپذیر تیم حقوقی، خانواده و سایر وکلای او تا دادگاه محکومیت او را رد کرد و پنج سال دیگر نیز رسما تبرئه شد.

دولت ساسکاچوان بعداً یک عذرخواهی رسمی از میلگارد صادر و یک بسته غرامت 10 میلیون دلاری به او اعطا کرد.

وی مدام مجبور بود نه تنها تکامل یابد، بلکه بر آن غلبه کند. و تجربه کردن با او بسیار سخت بود. ما هرگز خانهواده اش امید نداشتند که او آزادشود.

میلگارد در موقع زندان و پس از حبس خود به قهرمانی برای محکومان به اشتباه تبدیل شد. او در داخل زندان گروهی به نام عدالت راه اندازی کرد.اودر سال‌های پایانی زندگی خود به افزایش آگاهی در مورد محکومیت‌های نادرست کمک کرد و خواستار اقدام در مورد نحوه بررسی محکومیت‌ها توسط دادگاه‌های کانادا شد.

او گفته بود :فکر می‌کنم برای همه، نه فقط وکلا، بلکه برای خود مردم مهم است که بدانند محکومیت‌های نادرست در حال وقوع است و این افراد هم‌اکنون پشت میله‌های زندان نشسته‌اند و سعی می‌کنند از آنجا خارج شوند. سیاست هایی که آنها را در آنجا نگه می دارد باید تغییر کند. روند بازنگری محکومیت نادرست، همه ما را به شدت شکست می‌دهد.

این زندانی سابق سرانجام چند روز پیش در سن 69 سالگی فوت شد.

جیمز لاکیر، وکیل مقیم تورنتو و یکی از بنیانگذاران بیگناهی در کانادا می گوید :میراث میلگارد هنوز در حال آشکار شدن است. او از نظر تلاش برای ایجاد یک دادگاه مستقل برای رسیدگی به ادعاهای محکومیت نادرست از طریق وزارت دادگستری در اتاوا پیشگام بود. همه ما به طرز وحشتناکی دلتنگ او خواهیم شد.

دیوید میلگارد یک مدافع خستگی ناپذیر برای محکومان به اشتباه بود، که می خواست بعد از محکوم شدن به اشتباه، سیستم را تغییر دهد. من عمیقاً متأسفم که می دانم او زنده نخواهد ماند تا این اتفاق بیفتد. باشد که این کار فوق العاده مهم را به یاد او ادامه دهیم. «بسیاری از میراث (دیوید میلگارد) در دستان وزیر، دیوید لامتی، که هنوز وزیر است، برای ایجاد دادگاه مستقل است.شش هفته پیش ازمرگ میلگارد در خانه اش در کلگری بازدید کردم.

او در مورد نیاز به یک کمیسیون مستقل و ادعاهای فعلی محکومیت نادرست در کانادا صحبت می کند: او خود، شاد معمولی بود.من به انجام کاری که دیوید از من می‌خواست ادامه می‌دهم، بنابراین یک میراث نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها