مدیر مخابرات منطقه یزد گفت : ضریب نفوذ خانواده ها در استفاده از اینترنت پر سرعت در استان 39.1 درصد است که از این حیث یزد رتبه بر تر کشور را دراختیار دارد به نحوی که تعداد پورت پر سرعت مشغول به کار استان 166هزارو 115مورد است
کد خبر: ۱۳۶۶۵۵۸

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، محمدرضا در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته ارتباطات اظهارداشت:همزمان با هفته ارتباطات 107پروژه مخابراتی و همراه اول در سطح استان با اعتباری بالغ بر 628 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسند. 

وی افزود:  شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات فناوری های دیجیتال برای سالمندان در دوران سالمندی است و برای اینکه فناوریهای نوین به این قشرارائه شود باید آموزشهای مناسب به این افراد در زمینه ها ی درمانی ، بانکی داری و دیگر حوزه ها ارائه شود .

ضریب نفوذ بالا ی تلفن ثابت و همراه در استان 

زارع با اشاره به جمعیت یک میلیون 290هزاری مردم استان تصریح کرد: جایگاه استان در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در رتبه ها ی سوم و چهارم کشور است و هم اکنون در استان 568هزار شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 44.1درصد و یک میلیون 850هزار شماره تلفن همراه با ضریب نفوذ143.8درصد مشغول به فعالیت است.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت : در حال حاضر 2هزارو 254کیلومتراز جاده ها ی استان و 643کیلومتراز مسیر ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه می باشند.

 954 روستای دارای ارتباط 

وی ادامه داد : روستاهای دارای ارتباط استان هم اکنون 954 روستا می باشد  و در حال حاضر تمام روستاهای  بالای 100نفر دارای 100درصد ارتباط  روستایی هستند و 96درصد  از این جمعیت  داری ارتباط تلفن خانگی و 93درصد تحت پوشش تلفن همراه می باشند .

92درصد از جمعیت روستایی استان به شبکه دیتا متصل هستند 

 زارع تصریخ کرد : 92درصد از جمعیت روستایی استان به شبکه دیتا متصل هستند  و در بخش دیتا استان دارای 218مرکز خدمات است و سهم مخابرات  از ارائه خدمات 70.3 درصد  و 30درصد  باقیمانده سهم رقبای این شرکت می باشد .

بهره برداری 107پروژه مخابراتی

وی خاطر نشان ساخت  : همزمان با هفته ارتباطات 107پروژه مخابراتی مربوط به خدمات تلفن همراه اول  و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 628 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد که عمده این طرح ها در حوزه همراه اول است وما در طرح های دیگر نتوانسیتم به اندازه  کافی سرمایه گذاری کنیم.

زارع گفت: مخابرات استان در هفته دولت سال گذشته 96 طرح ودر دهه فجر نیز 87 طرح را مورد بهره بردار قرار داد و امسال نیزعلی رغم  افزایش 10برابری هزینه ها و افزایش نیافتن تعرفه های مخابراتی ما توسعه زیر ساختهای مخابراتی را مورد توجه قرار داده ایم.

وی افزود:  استان یزد معمولا جزو استان های پیشرو و برتر درهمه زمینه ها بوده و این استان به لحاظ  فراهم کردن شرایط نگهداری از تاسیسات همواره درجایگاه برتر کشوری قرار دارد ودر ارزیابی کلی انتها ی سال گذشته نیز استان دوم کشور در این حوزه انتخاب شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد درمورد اهداف و برنامه ها ی این شرکت در سال جاری نیز گفت: توسعه و بستر ساز ی فیبرنوری منازل و سازمان ها در راستای شعار امسال سال جدید، راه اندازی سوئیچ هوشمند دراستان با همکاری شرکتها ی دانش بنیان در جهت استفاده از سیستم های پیشرفته و روز دنیا را نیز در سال جار ی دنبال می کنیم .

وی در خصوص انتن دهی نا مناسب برخی ازمناطق استان گفت : در شرایط سخت کاری به ویژه تامین تجهیزات تلفن همراه متاسفانه برخی با ذهنیت ها ی اشتباه در بین مردم  مواجه هستیم که ین انتن ها برای سلامتی مردم مضر است مانع از انجام طرح ها ی توسعه ای می شوند و نمی توانیم برخی از مناطق را مجهزبه انتن دهی تلفن همراه  نمائیم که امید واریم با کمک رسانه ها و اقناع افکار عمومی مشکل این مناطق نیز مشکل برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها