سناتورهای آمریکایی در اقدامی تحریک‌آمیز به اوکراین سفر کردند

پیاده‌ روی شرورها

ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که این کشور ماهانه با ۵ میلیار دلار کسری بودجه مواجه است.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۸۶
به گزارش جام جم آنلاین ، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در مورد گفتگو با کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول توضیح داد و گفت اوکراین خواستار تسریع کمک‌های مالی به این کشور است، زیرا کسری بودجه ماهانه دولت اوکراین به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این وزیران دارایی کشور‌های گروه هفت در بیانیه مشترک متعهد به ارائه ۲۴ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین برای سال ۲۰۲۲ شدند.

همچنین بانک جهانی اعلام کرده است که یک بسته کمک به ارزش ۳ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد که شامل حداقل ۳۵۰ میلیون دلار کمک فوری می‌شود.

«بانک توسعه و بازسازی اروپا» (EBRD) پیش بینی کرد در پی وقوع جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۰ درصد دچار افول شود.

این درحالی است که پیشتر بانک جهانی در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پیش‌بینی کرده بود که بر اثر جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ تقریبا نصف شده و ۴۵. ۱درصد کوچک‌تر خواهد شد.

بانک جهانی در گزارش خود افزوده بود: جدا از اروپای نوظهور، جنگ در اوکراین بر بازار‌های کالا و مالی و همچنین تجارت و پیوند‌های مهاجرتی تاثیر گذاشته و بر نگرانی‌ها در مورد رکود شدید اقتصاد جهانی، تورم پیچیده و رشد بدهی افزوده است؛ علاوه بر روسیه و اوکراین، اقتصاد کشورهایی، چون بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان و مولداوی نیز در سال ۲۰۲۲ کوچک‌تر خواهد شد و سایر کشور‌های منطقه با سرعت کمتری رشد خواهند کرد.

پوتین ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها