یک قاتل زنجیره‌ ای کسی است که حداقل دو نفر را در رویدادهای جداگانه‌ای که در زمان‌های مختلف رخ می‌دهند، به قتل برساند.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که «قتل زنجیره ای» توسط هیچ قانون قانونی رسمیت نمی یابد، جرایم قاتلان زنجیره ای اغلب توسط رسانه ها و آگاهی عمومی کشف و ضبط شده است ، به ویژه در مواردی که قربانیان زیادی وجود دارد یا قتل ها به شیوه ای وحشتناک انجام می شود.

به گزارش سایت بریتانیکا، لیست زیر برخی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای را که جهان تاکنون شناخته است را بررسی می کند.

جک قاتل

ما او را «جک چاک‌ دهنده» صدا می‌زنیم، اما واقعاً نمی‌دانیم فردی که پشت یکی از قدیمی‌ترین و بدنام‌ترین قتل‌ها قرار داشت، چه کسی بود. قاتل در سال 1888 در منطقه Whitechapel لندن ظاهر شد و پنج زن که مشکلات اخلاقی داشتند را به قتل رساند و جسد آنها را مثله کرد. پلیس حدس زد که قاتل یک جراح، قصاب یا فردی ماهر در چاقوی جراحی است.

قاتل با ارسال نامه هایی که در آن به تشریح این اعمال اشاره شده بود جامعه و پلیس را به مسخره گرفت. اگرچه نام مظنونان زیادی در طول این سال ها مشخص شده است، اما قاتل هرگز شناسایی نشده است.

جفری دامر

جفری دامر در سال 1978، فقط 18 سال داشت، شروع به قتل کرد و تا سال 1991 به دلیل قتل دستگیر نشد، پس از اینکه یک قربانی احتمالی فرار کرد و پلیس را به خانه ای هدایت کرد قاتل در آنجا بود که برخی از جزئیات وحشتناک زندگی او در قتل از طریق عکس هایی از اجساد مثله شده و اعضای بدن پراکنده در سراسر آپارتمان مشاهده شد. او حتی یک خمره اسید داشت که قربانیان را در آن می انداخت . اودر مجموع 17 نفر را کشت که اکثراً مردان جوان رنگین پوست بودند. او دو بار در زندان گذراند - بار اول به دلیل آزار و اذیت و بار دوم به دلیل قتل - و در سال 1994 از سوی یکی از هم سلولی هایش کشته شد.

هارولد شیپمن

هارولد شیپمن که با نام «دکتر» اعتقاد بر این است که مرگ حداقل 218 بیمار را کشته است، اگرچه مجموع آنها به احتمال زیاد نزدیک به 250 نفر است. این پزشک در لندن تمرین می کرد و بین سال های 1972 و 1998 در دو مطب مختلف کار می کرد و در تمام مدت کشته می شد. او دستگیر نشد تا زمانی که چندین نفر پرچم قرمز برافراشتند، از جمله یک مرد متعهد که از تعداد زیاد گواهی‌های سوزاندن مرده توسط Shipman در آن‌ها تعجب کرده بود، همراه با این واقعیت که بیشتر موارد مربوط به زنان سالخورده بودند که مرده بودند. در رختخواب نه در شب بلکه در روز. پلیس تحقیقات را اشتباه انجام داد و شیپمن به کشتن ادامه داد تا اینکه حرص خورد و سعی کرد وصیت نامه ای برای قربانی تنظیم کند که او را ذینفع نامید، که باعث شد دختر قربانی مشکوک شود. او سرانجام در سال 2000 محکوم شد و در سال 2004 در زندان خودکشی کرد.

جان وین گیسی

جان وین گیسی، یک کارگر ساختمانی که توسط همسایگان حومه شهرش به عنوان خارج نشین شناخته می شود، درگیر سیاست بود و حتی به عنوان یک دلقک برای جشن های تولد عمل می کرد. او دلقک نبود گیسی در سال 1978 زمانی که یک پسر 15 ساله که آخرین بار با او دیده شده بود، مفقود شد، مورد سوء ظن قرار گرفت. این تنها باری نبود که خانواده‌های پسران ناپدید شده به سمت گیسی انگشت نشان می‌دادند، اما اولین بار بود که مقامات آنها را جدی گرفتند. بلافاصله پس از آن، یک حکم بازرسی به پلیس اجازه دسترسی به خانه گیسی را داد، با بوی 30 جسد که در فضایی چهار فوتی زیر خانه او مدفون شده بودند. او به 33 فقره قتل و تجاوز به عنف و شکنجه مجرم شناخته شد و در سال 1994 با تزریق آمپول مرگبار اعدام شد.

اچ هولمز

شیکاگو سهم خود را از قاتلان داشته است، اما شاید هیچ کس به اندازه H.H. Holmes، داروساز که هتلی را به قلعه شکنجه تبدیل کرد، آزاردهنده‌تر نباشد. قبل از نمایشگاه جهانی 1893، هولمز به شیکاگو نقل مکان کرد و شروع به تجهیز یک هتل سه طبقه با انواع وسایل شیطانی کرد، از جمله خطوط گاز، گذرگاه‌های مخفی و درب‌های مخفی، راهروهایی به بن‌بست‌ها، ناودان‌های زیرزمین، لنت‌های عایق صدا و شکنجه. دستگاه هایی که در سراسر یک پیچ و خم پراکنده شده اند. گاز به هولمز اجازه داد تا مهمانانش را قبل از اینکه بدترین اتفاقی که قرار بود بیفتد، اغلب روی میزهای جراحی او بیفتد. او سپس اجساد را در کوره ساختمان سوزاند، اسکلت ها را به دانشکده های پزشکی فروخت و کلاهبرداری های بیمه عمر را اجرا کرد. در مجموع، او پیش از اعدام در سال 1896، بیش از 30 قتل را انجام داد - که فقط پس از اینکه یک کلاهبردار دیگر او را به دلیل کوتاهی در توافق مالی تحویل داد - پیدا شد.

پدرو لوپز

یکی از پرکارترین قاتل های زنجیره ای جهان ممکن است هنوز آنجا باشد. پدرو لوپز با بیش از 300 قتل در زادگاهش کلمبیا و اکوادور و پرو مرتبط است. حداقل یک سوم این قتل ها زنان قبیله ای بودند. پس از دستگیری لوپز در سال 1980، پلیس قبر بیش از 50 نفر از قربانیان او را پیدا کرد. او بعداً به قتل 110 دختر در اکوادور محکوم شد و به 240 قتل دیگر در کلمبیا و پرو اعتراف کرد. "هیولا آند" حتی 20 سال را در زندان سپری نکرد، زیرا در سال 1998 به دلیل رفتار خوب آزاد شد. با گذشت بیش از 20 سال، محل اختفای او هنوز مشخص نیست.

تد باندی

تد باندی عاشق توجهی بود که قتلش به او جلب شد، و بسیاری در ایالات متحده از توجه به او خوشحال بودند. غرب ایالات متحده محل شکار او بود، با تعداد نامعلومی از قتل ها - بیشتر زنان در سن دانشگاه - از واشنگتن و اورگان تا یوتا و کلرادو. باندی یک بار در کلرادو دستگیر شد و به جرم آدم ربایی محکوم شد، اما او از بازداشت فرار کرد و به فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا چندین بار کشت. دستگیری نهایی باندی و عواقب آن توجه ملت را به خود جلب کرد، زیرا قاتل متهم به عنوان وکیل خود در اولین محاکمه قتل تلویزیونی عمل کرد، از مصاحبه ها استقبال کرد و از طرفدارانی که ایجاد کرده بود به خود می بالید. او سرانجام در سال 1989 روی صندلی برقی اعدام شد.

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

 

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

 

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

 

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

مخوف ترین قاتلان جهان +عکس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها