سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد

برنامه جدید تنظیم بازار کالاهای اساسی

مهدی الیاسی صبح امروز در حاشیه بازدید از فروشگاه‌ها و نانواهایی‌های سطح شهر ساوه اظهار کرد: در بازرسی صورت گرفته امروز از وضعیت آردرسانی، پخت و نظم و کیفیت نانوایان و تعدادی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و زنجیره‌ای در مناطق شهر بازدید به عمل آمد.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین ساوه : سرپرست فرمانداری ساوه گفت: کمبود نامحسوسی در بحث روغن در برخی فروشگاه‌ها رؤیت شد اما در سایر کالاها هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود نداشت لذا با توجه به متناسب شدن خرید مردم و مصرف بهینه، شهرستان دچار چالشی در زمینه تأمین کالا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ گروه از مجموعه بازرسی اداره صمت، جهاد کشاورزی، اتاق و بسیج اصناف بر کلیه امورات بازار در شهرستان نظارت دارند افزود: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری بالغ‌بر ۱۰۱ پرونده نانوایان متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که منجر به صدور ۲۶۵ میلیون تومان جریمه شده است.

سرپرست فرمانداری ساوه تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته ضمن بررسی موجودی و وضعیت توزیع کالا در فروشگاه‌ها، با شهروندان در خصوص مزایای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز صحبت شد و سؤالات مردم در این خصوص پاسخ داده شد.

الیاسی خاطرنشان کرد: کمبود نامحسوسی در بحث روغن در برخی فروشگاه‌ها رؤیت شد اما در سایر کالاها هیچ‌گونه کمبود کالایی وجود نداشت لذا با توجه به متناسب شدن خرید مردم و مصرف بهینه، شهرستان دچار چالشی در زمینه تأمین کالا نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود وزن کیسه‌های آرد نیز گفت: اختلاف ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرمی کیسه‌های آرد بنا بر اظهارنظر کارشناسان ناشی از افت رطوبت از محل کارخانه تا نانوایی‌ها است و یک میزان و معیار مشخصی دارد اما بیش از آن را کم‌فروشی میدانیم و طی روزهای اخیر با ارسال تیم‌های بازرسی با تخلفات احتمالی برخورد خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری ساوه اضافه با تأکید بر اینکه در برخورد با نانوایان متخلف خصوصاً کسانی که آرد یارانه‌ای می‌گیرند هیچ‌گونه اغماضی نمی‌کنیم گفت: در صورتی که گزارش‌های تخلف توسط تیم‌های بازرسی به سازمان تعزیرات ارجاع شود برخوردهای قانونی لازم از جمله پلمب، کسر سهمیه آرد، ابطال پروانه کسب و ... در انتظار متخلفان خواهد بود.

به گفته وی حدود ۵ نانوایی در ساوه با اختصاص سهمیه بیشتر قراراست تا ساعت ۲۴ به فعالیت خود ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها