گزارشی از حال و هوای غرفه نشر جام‌جم در نمایشگاه سی و سوم

دیدار مخاطبان با نویسندگان آثار محبوب

بسته پیشنهادی رامین ناصر نصیر، بازیگر، کارگردان و مترجم

در ستایش روایت +عکس

چهره رامین ناصر نصیر برای مخاطب، بدون شک یادآور سریال‌های موفق طنز در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ تلویزیون است اما ساحت کنونی رامین ناصر نصیر بیش از آن‌که یک بازیگر سریال طنز باشد، یک نویسنده و مترجم موفق است.
کد خبر: ۱۳۶۶۳۲۵

در ستایش روایت +u;s

او به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی آشنایی دارد و فرانسوی و ایتالیایی را خوب می‌داند.

همین است که تا همین امروز، کتاب‌های بسیاری با ترجمه او به بازار نشر ایران راه یافته است.

از رمان «دلبستگی‌ها» نوشته رودریگو اسبورن گرفته تا کتاب «مهمان انقلاب» که روایت یکی از ۵۲گروگان آمریکایی سال ۵۸ در ایران بود.

در کنار این ویژگی‌ها باید گفت او یک کتابخوان حرفه‌ای است و هر چند پیشنهاد کتاب وابسته به سلیقه افراد است اما می‌توان از خوش‌سلیقگی او در این حوزه مطمئن بود.

از رامین ناصر نصیر ، نویسنده و کتابخوان خواستیم بسته کتاب امروز را به خوانندگان جام‌جم پیشنهاد کند.

تپه خرگوش | علی‌اکبر حیدری

تاریخ بستر مناسبی برای روایت‌های داستانی است و علی اکبر حیدری در نخستین رمان خود شاید به جذاب‌ترین روش از این بستر مهیای روایت استفاده کرده است.

فرم روایی منقطع و جذاب او در این رمان و بازگشت‌ها و ارجاعات درست او از برهه مهمی از تاریخ معاصر ایران یعنی دهه ۶۰ برای هر خواننده و مشتاق ادبیاتی جذاب است.

این رمان که به نوعی سه فراز از زندگی یک‌خانواده را به تصویر می‌کشد از سال ۵۷ شروع و در سال‌های پایانی دهه ۸۰ به اتمام می‌رسد.

در ستایش روایت +u;s

سقاها | عتیق رحیمی

عتیق رحیمی،نویسنده افغانستانی ـــ فرانسوی هم در رمان «سقاها» برای روایت موازی قصه‌هایش از فرم روایی جذابی استفاده کرده است اما آنچه باعث پیشنهاد این کتاب شد، زنده‌ بودن این رمان با مباحث امروز است.

یکی از روایت‌ها مربوط به یک شهروند افغانستانی است که دوره پیشین طالبان زندگی می‌کند و قصه درباره روزی است که طالبان، مجسمه‌های بودا را در بامیان تخریب می‌کند.

روایت موازی اما مربوط به یک شهروند افغانستانی است که در فرانسه زندگی متفاوتی را پشت سر می‌گذارد.

در ستایش روایت +u;s

 

فریدا | آیدن هررا

در حوزه زندگی‌نامه (بیوگرافی) هم پیشنهاد من کتاب «فریدا» است که درباره فریدا کالو، نقاش جنجال‌برانگیز مکزیکی است که در سال‌های اخیر، دامنه شهرتش به ایران هم کشیده شده است. با وجود نقاشی‌هایی که دارد، البته سبک زندگی او هم مورد توجه بسیاری بوده است.

فارغ از جذابیت خود زندگی فریدا، نویسنده هم با تحقیق گسترده‌ای که کرده ، توانسته به جذابیت روایت این زندگینامه بیفزاید. یک تصادف ویرانگر در ۱۸سالگی داشته که او را فلج کرده و باعث می‌شود دیگر نتواند بچه‌دار شود و ازدواج وسوسه‌انگیز او با دیه‌گو ریورای، هنرمند همه از مجموعه اتفاقات عجیب زندگی اوست.

در ستایش روایت +u;s

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها