تاکید رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان:

تسویه بدهی ٧٠٠ میلیاردی سازمان حمل و نقل به تامین اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری، گفت: اجرای طرح بهنام در تحقق این شعار به ویژه در حوزه دانش بنیان بسیار موثر است.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۶۱

به گزارش فردای همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه صحن شورا با اشاره به تدوین طرح بهنام در دوره پنجم شورا، به تشریح اصلاحیه این طرح پرداخت و افزود: این طرح در راستای حمایت از تولیدات داخلی استان و با هدف کمک به تولیدکنندگان همدانی به منظور استفاده از زیرساخت‌های شهرداری تصویب شد.
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری همدان طی سال‌های اخیر در چارچوب انجام وظایف خود در قالب مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌های مختلفی را در زمینه بهبود محیط کسب و کار برنامه ریزی و اجرا کرده است، اظهار کرد: ارائه، تصویب و پیگیری طرح بهنام از جمله برنامه های صورت گرفته در سال ۱۳۹۷ بوده و با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین"، شورای شهر همدان به تهیه و تصویب اصلاحیه طرح بهنام اقدام کرده است.
بادامی‌نجات بالابردن توان مالی شهرداری و افزایش توان مدیریت شهری در بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و غیره را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی موضوع تولید و ایجاد اشتغال در جهت رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم از مهمترین دغدغه‌های تمامی ارکان کشور به حساب می آید؛ البته تولید مبتنی بر دانش نوین و دارای قابلیت ایجاد اشتغال از اهمیت دو چندانی برخوردار است.
وی رونق اشتغال را بیش از هر چیز به وجود بسترهای اقتصادی مناسب برای شکل‌گیری تولید مرتبط دانست و افزود: برای تحقق تولید به فناوری، نیروی انسانی کارآمد، سرمایه، ثبات در سرمایه گذاری‌ها، قوانین، امنیت، ثبات داخلی و ارتباطات بین‌المللی نیاز است؛ با رفع موانع تولید، اشتغال ایجاد شده و چرخه‌های اقتصادی و تجاری کشور در صورت گره خوردن با تفکر دانش بنیان می‌تواند به جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تولید دانش بنیان نه تنها به پویایی اقتصاد کمک می‌کند بلکه با بهره‌‌مندی از استعداد و ظرفیت علمی جوانان، زمینه اشتغال آفرینی و تقویت اقتصاد کشور را نیز فراهم می‌آورد، اضافه کرد: امروزه تولید و کسب و کارهای شهری به عنوان یک رویکرد اساسی برای توسعه مشارکت بخش خصوصی و تعاونی ها و نهادهای مردمی به ویژه سازمان های غیردولتی به شمار رفته و پایه‌ای برای تقویت بخش خصوصی و تامین زیرساخت‌های مناسب این بخش است.
بادامی‌نجات درگیر شدن شهروندان با فعالیت‌های کارآفرینی را سبب ظرفیت‌سازی برای خدمت رسانی به شهر دانست و ادامه داد: استان و شهر همدان دارای پتانسیل بالقوه و مزیت های رقابتی فراوانی نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه ایجاد و توسعه کسب و کارهای شهری است و بر این اساس طرح بهنام توسط مدیریت شهری تهیه و تصویب شد.
وی با اشاره به ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش ملی با بهره گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور، خاطرنشان کرد: افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی استان، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، بهبود محیط کسب و کار، حمایت از تولیدکننده ایرانی و رونق کسب و کارهای کوچک مقیاس سطح شهر رونق کسب و کارهای بومی استان و... به ویژه در سطح مشاغل خانگی تولیدات مبتنی بر دانش نوین و تشکیل فعالیت در قالب تعاونی‌ها از تأکیدات اعضای شورای شهر همدان است.
عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: در این مصوبه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در دفترچه های سال ۱۴۰۱ تعرفه عوارض و تعرفه های خدمات سازمان های شهرداری به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی و رونق کسب و کارهای ایرانی مورد تاکید قرار گرفت.
بادامی نجات اظهار کرد: در جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک و زودبازده تا پایان سال ۱۴۰۱ عوارض پروانه ساختمانی برای کارگاه های صنعتی کوچک مقیاس با متراژ کمتر از ۵۰ متر مربع و مشروط بر عدم فعالیت شغلی در مشاغل مزاحم با اعمال ضریب ۵۰ درصد محاسبه و اخذ شود.
وی به الزام شهرداری همدان با محوریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، جهت تهیه بسته تشویقی ارائه تخفیف در بهای خدمات استفاده تولید کنندگان کالاها و خدمات بومی اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: همچنین شهرداری همدان با محوریت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی موظف به تهیه طرح بسته جامع و کامل حمایت از سرمایه‌گذاری با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و ارائه آن به شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: خرید و مصرف هرگونه کالا و خدمت از خارج از کشور اعم از کالاهای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات و... دارای نمونه مشابه داخلی و با کیفیت در تمام واحدهای شهرداری همدان ممنوع است.
بادامی نجات ادامه داد: در راستای تقویت فرهنگ مشارکت عمومی شهروندان همدانی برای خرید و استفاده از کالاها و خدمات ایرانی با اولویت کالا و خدمات تولیدی استان، شهرداری همدان با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی موظف به تهیه بسته حمایتی آموزش شهروندی خود در این زمینه آن در کمیته آموزش و روند شهرداری است.
وی با بیان اینکه شهرداری به منظور حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عمومی استان در اجرای پروژه‌های این حوزه باید اولویت را بر انتخاب و همکاری با شرکت‌های دارای مجوز همدانی قرار دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان باید فعال سازی و تقویت فرهنگ سرای کسب و کار ولایت را در اولویت برنامه‌ها قرار داده و به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی و مبتنی بر تولید داخل برنامه ریزی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها